Nasze miasto rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki
Komunikat archiwalny

Kampania społeczna: #112 to nie żarty

1,5 mln zgłoszeń na numer alarmowy 112, z czego aż 60 proc. to zgłoszenia głuche i niezasadne – to statystyka pracy Małopolskiego Centrum Powiadamiania Ratunkowego w 2021 r. Tylko w wakacje ubiegłego roku pracownicy Centrum odebrali ponad 400 tysięcy fałszywych zgłoszeń. Ruszyła kampania #112tonieżarty, która ma na celu powstrzymać przed bezpodstawnym wykręceniem numeru alarmowego.

Fot. Bezpieczny Kraków

Ludzie dzwonią dla żartu, czasem są to głuche telefony, ale potrafią też pytać o pogodę czy PIN do telefonu. Widząc te dane, w ramach programu poprawy bezpieczeństwa dla miasta Krakowa na lata 2022–2024 pn. „Bezpieczny Kraków” postanowiliśmy stworzyć kampanię społeczną #112tonieżarty.

Czy zdarzyło się, że musieliście skorzystać z telefonu alarmowego w sytuacji zagrożenia ten kontakt to najszybsze źródło otrzymania niezbędnej pomocy.

Tymczasem, są osoby, choć trudno w to uwierzyć, które traktują połączenie z numerem jako dobry żart .Nie pomagają nawet kary przewidziane w kodeksie wykroczeń – za umyślnie blokowanie numeru alarmowego bez uzasadnionej przyczyny grozi kara aresztu, ograniczenia wolności albo grzywny do 1500 zł.

Statystki nie pozostawiają złudzeń. W 2021 r. w Polsce spośród wszystkich 21 142 520 zgłoszeń:

  • liczba zgłoszeń zasadnych wynosiła 7 852 875
  • liczba zgłoszeń niezasadnych wynosiła 7 605 779
  • liczba zgłoszeń anulowanych wynosiła 5 683 866.

Z tego powodu został stworzony program poprawy bezpieczeństwa dla miasta Krakowa na lata 2022-2024 pn. „Bezpieczny Kraków” i w jego ramach powstała kampania #112tonieżarty podejmująca ten niezwykle istotny problem.

pokaż metkę
Osoba publikująca: Tomasz Róg
Podmiot publikujący: Wydział Komunikacji Społecznej
Data publikacji: 2022-09-06
Data aktualizacji: 2022-09-26
Powrót

Zobacz także

Znajdź