Kultura rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki
Adres: ul.Skałeczna 2, Kraków
  • Data:

    2013-04-11 - 2013-04-12

Organizatorzy:
  • Kino Pauza

  • Dom Norymberski w Krakowie

  • F. A.I. T.

Fundacja F.A.I.T., Dom Norymberski oraz Kino Pauza zapraszają na dwudniowe warsztaty

z Thomasem Irmerem poświęcone twórczości  Christopha Schlingensiefa.

Warsztaty będą towarzyszyły festiwalowi „Christoph Schlingensief: sztuka bez granic",

który odbędzie się w dniach 11.04 – 15.04. 2013 w Krakowie.

Punktem wyjścia dla warsztatów będzie działalność filmowa Schlingensiefa.

Na przykładzie wybranych fragmentów spektakli  zostaną przedstawione jego inscenizacje teatralne zrealizowane w berlińskim teatrze Volksbühne.

Będziemy analizowali jego twórczość na obszarze sztuk wizualnych: wpływ Josepha Beuysa, podejście do sztuki jako działania interwencyjnego, tworzenie tzw. totalnego dzieła sztuki, sztuka performance.

Thomas Irmer opowie o podstawowych aspektach międzynarodowej recepcji twórczości Schlingensiefa oraz jego znaczeniu dla współczesnego niemieckiego teatru.

Wychodząc od analizy idei Schlingensiefa w działaniach artystycznych ściśle zawiązanych z aktualną sytuacją polityczną w Niemczech czy też z ważnymi problemami społecznymi, uczestnicy warsztatów będą pracowali nad koncepcją akcji performatywno-interewncyjnej, odnoszącej się do istotnych zagadnień życia społeczno-politycznego współczesnej Polski.

Najciekawszy projekt zostanie zrealizowany przez Dom Norymberski.

Warsztaty odbędą się dniach: 11.04  i 12.04, w Galerii Domu Norymberskiego, w Krakowie

Ilość miejsc ograniczona.

ZGŁOSZENIA:

Zgłoszenia w postaci opisu dotychczasowej działalności artystycznej  (w języku polskim i angielskim) prosimy kierować na adres:

aska@pauza.pl do dnia 22 kwietnia 2013 roku.

O wynikach naboru poinformujemy droga mailową do dnia 24 kwietnia 2013.

Thomas Irmer urodzony w 1962 roku w Poczdamie. Studiował germanistykę i amerykanistykę na uniwersytecie w Lipsku. W latach 1990/91 był stypendystą Fundacji Fulbrighta w Stanach Zjednoczonych. Doktoryzował się z zakresu amerykańskiej literatury współczesnej. Do 1996 wykładał na uniwersytecie w Lipsku. W latach 1998-2003 był redaktorem czasopisma „Theater der Zeit", a od 2003 wykłada historię teatru amerykańskiego w Instytucie Studiów Północnoamerykańskich na Wolnym Uniwersytecie w Berlinie; w latach  2003 - 2007 pracował jako dramaturg przy Festiwalu Spielzeiteuropa organizowanym przez Berliner Festspiele. Jako krytyk teatralny współpracuje z takimi czasopismami jak „Didaskalia", „Maska" (Słowenia), „Shakespeare" (Norwegia), a także z niemieckim „Theaterheute". Jest autorem publikacji Jest autorem publikacji „Frank Castorfs Volksbühne" (2002), „Die Bühnenrepublik. Theater in der DDR" (2003), „Luk Perceval. Theater und Ritual" (2005) oraz współautorem filmów telewizyjnych „Die Bühnenrepublik" (wspólnie z Matthiasem Schmidtem, 2003) i „Europa in Stücken" (wspólnie z Andrzejem Klamtem, 2004).

Magdalena Kownacka

F.A.I.T.

 

magda@fait.pl