Ważne dla osób pobierających świadczenia
Uwaga! To ważna informacja dla osób pobierających świadczenia rodzinne i alimentacyjne oraz dodatki mieszkaniowe przekazem pocztowym.
Od 2 stycznia 2014 roku doręczaniem świadczeń zajmuje się – w miejsce Poczty Polskiej – firma InPost Finanse. Awizowane przekazy będą możliwe do odebrania we wskazanym na awizo punkcie InPost, bądź w dowolnym punkcie PKO Bank Polski.
Należy pamiętać, że jeżeli na awizo będzie wskazana placówka Inpost, to wówczas pieniądze będą do odebrania we wskazanej placówce. Natomiast w przypadku wskazania w awizo placówki PKO BP, pieniądze będzie można odebrać w dowolnej placówce tego banku na terenie miasta.
Przy odbiorze gotówki świadczeniobiorca powinien posiadać awizo i legitymować się dowodem tożsamości bądź paszportem. Bez awizo wypłata nie będzie możliwa. W przypadku zagubienia awiza należy zadzwonić do firmy Call Center na numer 12 444 25 52 lub zwrócić się do jednej z placówek Inpost. Dodatkowo doręczyciel pozostawi ulotkę informacyjną, gdzie opisano szczegółowo jak przebiega usługa.
Wykaz placówek Inpost oraz placówek PKO Banku Polskiego znajduje się na stronie Biuletynu Informacji Publicznej www.bip.krakow.pl.