Magiczny angielski. Nowa odsłona
Od 20 kwietnia internauci mogą odwiedzać angielską wersję Magicznego Krakowa w nowej odsłonie. Kultura, tradycje, informacje o mieście, miejsca, które warto zobaczyć i niezbędnik dla turysty – to wszystko można znaleźć na stronie www.krakow.pl/english. Nowa wersja będzie na bieżąco aktualizowana.
Miejska Platforma Internetowa Magiczny Kraków w lipcu 2010 roku zyskała zupełnie nowy wygląd i czytelny, uporządkowany układ. Strona powoli staje się wielką bazą wszystkich inicjatyw, z jakimi wychodzi miasto Kraków. To wirtualne miejsce, które nie tylko ma informować, ale i promować oraz pomagać zarówno turystom jak i mieszkańcom.
Portal Magiczny Kraków stał się marką rozpoznawalną i docenianą nie tylko przez internautów. W 2007 zdobył „Złotą Małpę” – prestiżową nagrodę przyznawaną samorządowym liderom. Na podstawie rankingu witryn samorządowych, jakie w 2009 przeprowadził miesięcznik „Press”, krakowski portal może poszczycić się imponującą liczbą informacji zarówno praktycznych, jak i historycznych. Ma przejrzysty i logiczny układ strony, co ułatwia nawigację, a przede wszystkim jest obecny w serwisach społecznościowych. Także w 2009 roku strona Krakowa wyprzedziła dziesięć największych polskich miast uzyskując najwyższą wartość oszacowaną na 1,21 mln złotych. Według zestawienia przeprowadzonego przez wortal brief4poland Kraków zdystansował zarówno Warszawę (436 tys zł), jak i Wrocław (510 tys zł. Wysoką ocenę, według ekspertów uzyskały strony tych miast, które przykładają dużą wagę do rozwoju nowych technologii i ciągłej komunikacji z mieszkańcami oraz turystami.
W 2010 www.kraków.pl został nominowany w konkursie „Złote Formaty” oraz dostał wyróżnienie internautów na Webstarfestival. Rok 2011 rozpoczął się bardzo obiecująco, Magiczny Kraków wyróżniono w kategorii portal miasta „Polski Internet” 2010.
Oficjalny miejski serwis internetowy istnieje od 1996 roku i od 13 lat jest nieustannie udoskonalany i poszerzany o nowe działy tematyczne, dostępne w czterech językach angielskim, francuskim, niemieckim oraz chińskim. Internauci znaleźć w nim mogą informacje z zakresu kultury, turystyki, inwestycji, co więcej, według przeprowadzonej niedawno sondy, właśnie po aktualności i informacje kulturalne sięgają najczęściej. Niedługo zmieniony zostanie także layout i układ serwisu, aby odświeżyć i unowocześnić jego wygląd.
Nowym źródłem promocji Krakowa oraz jego strony stały się portale społecznościowe, takie jak facebook, youtube, czy blip, na których Kraków także ma swoje profile. Strony te cieszą się dużym zainteresowaniem, zwłaszcza młodszych internautów. (WAŚ/OS)