Start rozwiń menu
Komunikat archiwalny

Gołębie znowu nagrodzone

Kampania Gołębie kręcą Kraków, zrealizowana przez Urząd Miasta Krakowa zdobyła kolejne nagrody – Media Trendy 2011 w kategorii „Odwaga w planowaniu mediów" oraz dwie nagrody w Polskim Konkursie Reklamy KTR 2011: Złoto – w kategorii „Marketing Miejsc" oraz brąz w kategorii „Kampania".

Listę laureatów konkursu Media Trendy 2011, organizowanego przez Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR ogłoszono 18 kwietnia (poniedziałek). W konkursie przyznano 19 nagród i 30 wyróżnień.

Z kolei nagrody w Polskim Konkursie Reklamy KTR 2011 wręczono 19 kwietnia (wtorek) w Teatrze Dramatycznym w Warszawie. Do konkursu organizowanego przez Klub Twórców Reklamy zgłoszono w sumie 669 prac. Nagrody wręczono w 11 kategoriach.

Idea kampanii Gołębie kręcą Kraków, realizowanej przez Urząd Miasta Krakowa, powstała w warszawskiej agencji reklamowej TBWA. Pomysł polegał na pokazaniu miasta oczami jego najstarszych i najbardziej znanych mieszkańców – gołębi krakowskich. Do ptaków przyczepiono (na specjalnie dopasowanej do ich klatki piersiowej uprzęży) mini kamerki, z pomocą których mogły rejestrować widoki miasta podczas lotu. Gołębie startowały z pięciu różnych miejsc w Krakowie i zawsze kierowały się w stronę swojego gołębnika. Z nakręconych przez nie ujęć miasta powstało dwadzieścia jednominutowych filmów, które zostały umieszczone na stronie www.krakow.travel.

Internauta, oglądając Kraków z lotu ptaka, mógł śledzić trasę przelotu gołębia na specjalnie przygotowanej mapie, a także przeczytać opisy pojawiających się na niej obiektów. Z najciekawszych ujęć stworzono film „Dokument”, do którego ścieżkę dźwiękową skomponował krakowski zespół Kroke.

Kampania rozpoczęła się 16 maja 2010 r. działaniami outdoorowymi w sześciu miastach Polski. Kolejnym etapem promocji był trzydziestosekundowy spot reklamowy „Ikar”, emitowany w kinach i TVP, którego reżyserem i odtwórcą głównej roli był znany polski aktor Jerzy Stuhr. Działania w social media również przyczyniły się do popularyzacji kampanii. Profil gołębia pojawił się na facebooku, a gołąb – operator filmowy złożył papiery do Łódzkiej Szkoły Filmowej. Stworzono również interaktywną grę „Łap w lot”, a dla najlepszych graczy ufundowano nagrodę w postaci weekendowego pobytu w Krakowie.

Przypomnijmy także, że w 2010 roku Film „Ikar” otrzymał pierwszą nagrodę w kategorii spoty internetowe na Festiwal Filmów Promocyjnych Miast i Regionów Promocit w Gdyni, a w marcu br. cała kampania Gołębie kręcą Kraków zdobyła Kreaturę 2011 – nagrodę główną w kategorii „kampania” oraz Grand Prix w Ogólnopolskim Konkursie Reklamy „Kreatura”.

Dodatkowe informacje o konkursach są dostępne na stronach: www.mediatrendy.pl oraz http://ktr.org.pl/. (KF)

pokaż metkę
Osoba publikująca: MARCIN FABER
Podmiot publikujący: Redakcja MPI
Data publikacji: 2011-04-21
Data aktualizacji: 2011-04-21
Powrót

Zobacz także

Znajdź