Budżet obywatelski – oto tegoroczny harmonogram
Wkrótce rusza XII edycja budżetu obywatelskiego. W tym roku do dyspozycji mieszkańców będzie 51 milionów zł. Projekty będzie można zgłaszać już od 7 lutego, a głosowanie zaplanowano na czas od 19 września do 3 października. Sprawdź pełny harmonogram działań.

Kwota przeznaczona na realizację projektów o charakterze ogólnomiejskim wynosi 10,2 mln zł. Koszt realizacji jednego projektu ogólnomiejskiego nie może być niższy niż 25 tys. zł oraz wyższy niż 2 mln zł. Na projekty dzielnicowe przeznaczono 40,8 mln zł.
Harmonogram działań:
- Spotkania konsultacyjne z mieszkańcami: luty
- Składanie projektów: 7 lutego – 9 marca
- Publikacja wyników weryfikacji: do 9 czerwca
- Składanie protestów wobec wyników oceny prawnej: 9–19 czerwca
- Sporządzenie i ogłoszenie listy projektów, które będą poddane pod głosowanie: do 18 lipca
- Głosowanie: 19 września – 3 października
- Ogłoszenie wyników głosowania: do 30 października
- Zatwierdzenie projektów do realizacji: do 14 listopada.
Szczegóły na stronie internetowej budzet.krakow.pl.