Komunikacja rozwiń menu
Komunikat archiwalny

Działania MPK po ataku hakerskim

Systemy informatyczne MPK w Krakowie, z których korzystają pasażerowie, takie jak aplikacje mobilne do zakupu biletów czy strona internetowa, zostały już przywrócone po ataku cyberprzestępców. Ich uruchomienie było priorytetem dla przewoźnika.

Fot. MPK SA w Krakowie

MPK w Krakowie nadal współpracuje ze służbami zajmującymi się cyberbezpieczeństwem. Jednocześnie informatycy nieprzerwanie pracują nad stopniowym przywracaniem kolejnych systemów wewnętrznych, które organizują prace wielu działów MPK. Ze względów bezpieczeństwa nie mogły zostać uruchomione skrzynki mailowe – MPK niestety nie odbiera wiadomości mailowych i nie może kontaktować się z pasażerami tą drogą.

W związku z pytaniami telefonicznymi w zakresie danych osobowych, które przetwarza MPK, spółka informuje, że wciąż nie posiada żadnych informacji mogących potwierdzić, że zostały one lub nie zostały skopiowane przez przestępców – ponieważ takie ryzyko istnieje, po raz kolejny o tym przypominamy i informujemy. MPK w Krakowie po ataku cyberprzestępców, zgodnie z przepisami, skierowało zawiadomienie do prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych o potencjalnej możliwości kradzieży przetwarzanych danych osobowych, m.in. pracowników oraz pasażerów. MPK w Krakowie postępuje zgodnie z wewnętrznymi procedurami opracowanymi na tego typu sytuacje. W przypadku stwierdzenia naruszenia poufności danych, MPK w Krakowie będzie informować odrębnym komunikatem osoby, których potencjalnie może to dotyczyć.

Osoby, które posiadają dane w systemie MPK prosimy o zwrócenie szczególnej uwagi na dziwne i nietypowe maile, telefony, próby kontaktu. Zalecamy również zastrzeżenie numeru PESEL. Jeżeli ktoś miał gdzieś takie samo lub podobne hasło jak do konta w systemie MPK, to należy je zmienić.

pokaż metkę
Autor: Kamil Popiela
Osoba publikująca: Tomasz Róg
Podmiot publikujący: Wydział Komunikacji Społecznej
Data publikacji: 2024-12-13
Data aktualizacji: 2024-12-19
Powrót

Zobacz także

Znajdź