Nauka i edukacja rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki
Komunikat archiwalny

Empatia i ekonomia dla szkół podstawowych

50 krakowskich szkół podstawowych otrzymało pakiety edukacyjne „ABC Empatii” oraz „ABC Ekonomii”. Miasto zakupiło je w ramach programu „Bezpieczny Kraków”, aby wesprzeć edukację najmłodszych w zakresie tolerancji i ekonomii. Poradniki uatrakcyjnią ofertę zajęć dodatkowych i wychowawczych w krakowskich szkołach.

Fot. Bogusław Świerzowski / krakow.pl

Wybór placówek, które otrzymały pakiety edukacyjne, nie jest przypadkowy – to dzięki dotychczasowemu zaangażowaniu w działania Programu „Bezpieczny Kraków” szkoły te jako pierwsze zostały zaproszone do realizacji projektu.

Pakiety edukacyjne „ABC Ekonomii” oraz „ABC Empatii” to autorski projekt Czepczyński Family Foundation. W nieszablonowy sposób zachęca on dzieci do stawiania pierwszych kroków w świecie finansów oraz zastanowienia się nad potrzebą tolerancji i empatii. Stanowi też metodyczne wsparcie dla nauczycieli, wychowawców i rodziców. Jak przyznaje Artur Czepczyński, założyciel fundacji, książka poświęcona empatii powstawała przez 17 lat i składają się na nią doświadczenia jego i jego żony w wychowywaniu dziecka z niepełnosprawnością. Jej autorom zależy na tym, aby kolejnym pokoleniom nie brakowało empatii, która sprawia, że wszystkie dzieci czują się w szkole tak samo dobrze, bez względu na stan zdrowia czy wygląd.

– Wychowanie najmłodszych w obszarze ekonomii to istotny element przygotowania do dorosłego życia i funkcjonowania we współczesnym świecie. Drugą ważną rzeczą jest empatia. Kiedy planowaliśmy wdrożenie tego projektu, nikt nie wyobrażał sobie sytuacji wojennej tuż za naszą granicą, a teraz stała się ona dla nas wszystkich namacalna. Dzisiaj, jeszcze bardziej niż do tej pory, uświadamiamy sobie, że wiedza z konkretnych przedmiotów jest ważna, ale nic nam po niej, jeśli nie będziemy rozwijać wrażliwości i uważności na potrzeby innych – mówi zastępca prezydenta Krakowa ds. edukacji, sportu i turystyki Anna Korfel-Jasińska.

Program poprawy bezpieczeństwa dla miasta Krakowa na lata 2022–2024 „Bezpieczny Kraków” wyróżnia się projektami, które dotyczą obszaru bezpieczeństwa, reaguje na bieżące potrzeby mieszkańców oraz służy budowaniu lepszej rzeczywistości w mieście. Struktura tego programu w nowej odsłonie opiera się na czterech obszarach:

  • Ratuj – obszar zawierający projekty zwiększające umiejętności w zakresie udzielania pomocy w sytuacji zagrożenia
  • Dialog – obszar nastawiony na promowanie poprawnej komunikacji międzyludzkiej
  • Bezpieczny ruch drogowy – obszar związany z podnoszeniem kompetencji uczestników ruchu drogowego
  • Cyberbezpieczeństwo – obszar promujący bezpieczne zachowania w sieci.

Wspomniane pakiety edukacyjne zostały zrealizowane w ramach dziedziny DIALOG.

b4onwo5w.jpeg-Empatia i ekonomia dla szkół podstawowych
Empatia i ekonomia dla szkół podstawowych Bogusław Świerzowski / krakow.pl
edszn6ws.jpeg-Empatia i ekonomia dla szkół podstawowych
Empatia i ekonomia dla szkół podstawowych Bogusław Świerzowski / krakow.pl
fg7qej2m.jpeg-Empatia i ekonomia dla szkół podstawowych
Empatia i ekonomia dla szkół podstawowych Bogusław Świerzowski / krakow.pl
iwlxy7si.jpeg-Empatia i ekonomia dla szkół podstawowych
Empatia i ekonomia dla szkół podstawowych Bogusław Świerzowski / krakow.pl
scc1mhpy.jpeg-Empatia i ekonomia dla szkół podstawowych
Empatia i ekonomia dla szkół podstawowych Bogusław Świerzowski / krakow.pl
tv4buwkm.jpeg-Empatia i ekonomia dla szkół podstawowych
Empatia i ekonomia dla szkół podstawowych Bogusław Świerzowski / krakow.pl
b4onwo5w.jpeg-Empatia i ekonomia dla szkół podstawowych
edszn6ws.jpeg-Empatia i ekonomia dla szkół podstawowych
fg7qej2m.jpeg-Empatia i ekonomia dla szkół podstawowych
iwlxy7si.jpeg-Empatia i ekonomia dla szkół podstawowych
scc1mhpy.jpeg-Empatia i ekonomia dla szkół podstawowych
tv4buwkm.jpeg-Empatia i ekonomia dla szkół podstawowych
pokaż metkę
Autor: Małgorzata Tabaszewska, Emilia Król
Osoba publikująca: Tomasz Róg
Podmiot publikujący: Wydział Komunikacji Społecznej
Data publikacji: 2022-04-28
Data aktualizacji: 2022-05-15
Powrót

Zobacz także

Znajdź