Kultura rozwiń menu
Serwis uzywa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki
Komunikat archiwalny

Przyznano Dźwigacze Kultury 2020

Na co dzień czerpią z kultury, wspierają ją i doceniają. Pomagają tworzyć coraz to nowsze rozwiązania, realizować wydarzenia i spotkania. Dziś nadszedł moment, aby podziękować i wyróżnić firmy, które w roku pandemii nie zapomniały o kulturze. To właśnie z ich pomocą powstaje kultura dostępna dla wszystkich.

I tak złotymi Dźwigaczami Kultury zostają firma Suempol i Wodociągi Miasta Krakowa, które działają z KBF nie przy jednym, a kilku festiwalach! Tytułem Ambasadorki Dźwigaczy Kultury 2020 uhonorowano Ewę Łabno-Fałęcką, która sama postanowiła przyznać nagrodę podczas zeszłorocznego Krakowskiego Salonu Sztuki.

To był trudny rok

Ten rok był trudny w niemal każdej dziedzinie życia. KBF odwołał kilka wydarzeń, a większość pozostałych przeniósł do rzeczywistości wirtualnej. Rozmowy na temat planowanych akcji sponsorskich przy festiwalach zostały odłożone w czasie. Co nie znaczy, że mecenasi zapomnieli o kulturze: byli i są z nią nieustannie.

– Inaczej niż zawsze, jak zawsze razem – to nie tylko hasło: to myśl, która była z nami od marca ubiegłego roku i jest w naszych sercach i umysłach do dziś. I zostanie z nami, bo świat wokół nas bardzo się zmienił. Zmieniliśmy się i my, jednak na szczęście jest coś, co pozostało niezmienione i trwa. To relacje z naszymi partnerami. Od lat zwykliśmy ich nazywać „przyjaciółmi KBF” i dziś mogę śmiało powiedzieć, że to określenie w 100 proc. trafione. Byliśmy razem w czasach rozkwitu kultury, ale także jesteśmy razem w przysłowiowej „biedzie”, momentach zmiany, w czasie pandemii – mówi Izabela Błaszczyk, dyrektor KBF.

– Serdecznie za to dziękuję i jak co roku… mam nadzieję na więcej. Bo już dawno jako instytucja zrozumieliśmy, że tylko dzięki współpracy i wzajemnemu zaufaniu można pchać świat do przodu! – zapewnia dyrektor Błaszczyk.

Wrażliwi na kulturę i sztukę

Złotego Dźwigacza Kultury w kategorii „Sponsor” przyznano polskiej rodzinnej firmie Suempol, która wspiera KBF przy takich projektach, jak Festiwal Muzyki Filmowej w Krakowie, Misteria Paschalia, Bądź Turystą w Swoim Mieście oraz Wokół Szopki.

Złotego Dźwigacza Kultury w kategorii „Partner” przekazano Wodociągom Miasta Krakowa, których ogromny zapał do działania był szczególnie widoczny podczas akcji społecznej „Bądź Turystą w Swoim Mieście”. Dzięki ich zaangażowaniu w nagłaśnianie akcji i promowanie ekologicznego stylu życia krakowanie coraz częściej piją wodę z kranu!

Natomiast Ambasadorką Dźwigaczy Kultury została Ewa Łabno-Fałęcka.

– To było dla nas wielkie i miłe zaskoczenie, gdy tuż po ogłoszeniu wyników Krakowskiego Salonu Sztuki skontaktowała się z nami właśnie pani Ewa i poinformowała, że chce przyznać stypendium jednemu z artystów. Prawdziwa mecenas sztuki! – informuje KBF.

Pozostali laureaci Dźwigaczy Kultury 2020:

  • Food & Friends MSHG
  • TAURON Polska Energia
  • Galeria Krakowska
  • Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne S.A. w Krakowie
  • Krakowska Elektrociepłownia PGE Energia Ciepła
  • Kraków Airport im. Jana Pawła II
  • Bank Millennium
  • FACTORY Kraków
  • Bukovina Resort i Grupa Autoremo
  • Galeria Kazimierz
  • Hard Rock Cafe Kraków
  • Kopalnia Soli „Wieliczka”
  • LPP SA.
  • BoConcept
  • Wawel SA
  • Armar
  • IKEA
  • Muzeum Narodowe w Krakowie
  • TAURON Arena Kraków
  • TASCA Ruczajnik
  • Narodowy Bank Polski Oddział Okręgowy w Krakowie
  • PURO Kazimierz
  • Towarzystwo Przyjaciół Sztuk Pięknych w Krakowie
  • Zamek Królewski na Wawelu
  • Teatr Variété
  • Petite Fleur

Dźwigacze Kultury, czyli symboliczne podziękowanie

Wszyscy laureaci otrzymali grafikę Dźwigacza Kultury wykonaną przez Patrycję Podkościelny. Projekt przedstawia gigantkę sięgającą ponad miasto, unosząc chmurę. Dźwiganie strefy kultury w 2020, roku pandemii covid-19, było nie lada wyzwaniem. Dotychczasowa codzienność została niemal całkowicie zmieniona. Dlatego też pojawiła się na tej ilustracji symbolika dźwigania chmury, czegoś co jest z zasady lekkie i ulotne teraz stało się czymś ciężkim, masywnym. Pora dnia umyślnie jest niejednoznaczna. Niezależnie od niej zostaliśmy zmuszeni do przeniesienia większej części życia w swoje cztery ściany, stąd palące się światła w oknach – tłumaczy autorka.

Dźwigacze Kultury to symboliczne podziękowanie ze strony KBF wszystkim sponsorom, mecenasom i partnerom za całoroczną pracę, jaką wkładają we współtworzenie razem z biurem wydarzeń kultury.

Dźwigacze Kultury Twarze

W tym roku ze względu na pandemię nie było możliwości, aby spotkać się z laureatami osobiście. Dlatego część z nich postanowiono przedstawić szerszej widowni w nowym projekcie Dźwigacze Kultury Twarze. W najbliższym czasie będą publikowane w mediach społecznościowych portrety dyrektorów, marketingowców czy właścicieli firm, którzy stoją za wymienionymi markami. Poznamy także ich spojrzenie na relację kultura – biznes. Już dziś zapraszamy do śledzenia profili Dźwigaczy Kultury na Facebooku oraz KBF na Facebooku i KBF na LinkedIn!

pokaż metkę
Osoba publikująca: Tomasz Róg
Podmiot publikujący: Wydział Komunikacji Społecznej
Data publikacji: 2021-05-11
Data aktualizacji: 2021-05-13
Powrót

Zobacz także

Znajdź komunikat