Start rozwiń menu
Komunikat archiwalny

Tablice informacyjne po nowemu

W środę, 23 września weszła w życie uchwała Rady Miasta Krakowa w sprawie obowiązku umieszczania na tabliczce z numerem porządkowym budynku nazw dzielnic.

Fot. Zarząd Transportu Publicznego w Krakowie

Uchwała wprowadza obowiązek umieszczania na tabliczce nazwy dzielnicy administracyjnej, na terenie której znajduje się budynek, z pominięciem słowa „Dzielnica” oraz bez skrótu „Dz.”, tj. np. dla Dzielnicy I Stare Miasto wymagane jest dodanie na tabliczce adresowej napisu „I Stare Miasto”.

Obowiązek ten dotyczy nowo nadawanych numerów porządkowych, bądź podmiotów wymieniających tabliczkę z numerem porządkowym.

Uchwała ma na celu uporządkowanie informacji znajdujących się na tabliczkach z numerami porządkowymi z uwagi na panującą w tym zakresie niespójność i dezinformację.

Docelowo, po etapie pilotażu (IV kwartał 2020 r.) i konsultacji społecznych (I kwartał 2021 r.) oraz uchwaleniu Systemu Informacji Miejskiej przez Radę Miasta Krakowa, Zarząd Transportu Publicznego planuje nieodpłatne przekazywanie projektów graficznych tablic adresowych mieszkańcom chętnym na dostosowanie tablicy adresowej do wymogów SIM.

pokaż metkę
Osoba publikująca: Tomasz Róg
Podmiot publikujący: Wydział Komunikacji Społecznej
Data publikacji: 2020-09-23
Data aktualizacji: 2020-09-23
Powrót

Zobacz także

Znajdź