Komunikacja rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki

O możliwościach finansowania na Radzie ds. Budowy Metra

W poniedziałek, 2 grudnia, odbyło się kolejne posiedzenie Rady Naukowo-Technicznej ds. Budowy Metra w Krakowie. W czasie obrad na Uniwersytecie Ekonomicznym dyskutowano o modelach finansowania inwestycji.

Fot. Kamil Popiela

Podczas drugiego spotkania z udziałem zastępcy prezydenta Stanisława Mazura i prof. Andrzeja Szaraty, rektora Politechniki Krakowskiej, przewodniczącego rady, omawiano kluczowe charakterystyki projektu, możliwość dofinansowania ze strony instytucji unijnych oraz organizację i formy współpracy w systemach mobilności miejskiej.

Dyskutowano także nad modelami instytucjonalno-prawnymi oraz instrumentami finansowania przedsięwzięcia. Zaprezentowano wstępne wyniki analizy porównawczej zakresu i siły oddziaływania metra na rozwój różnych części miasta.

Aktualny stan zaawansowania prac i wyzwania

Zastępca prezydenta, Stanisław Mazur, zabierając głos, przedstawił aktualny stan prac nad budową metra, podkreślając m.in. zaawansowanie procesu decyzyjnego w sprawie pierwszego etapu budowy tunelu oraz pozyskiwania decyzji środowiskowej. Zwrócił także uwagę na konieczność zachowania elastycznego podejścia do wyzwań prawnych i technicznych, co umożliwi płynne realizowanie kolejnych etapów inwestycji.

Posiedzenie Rady Naukowo-Technicznej odbyło się w murach Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, gdzie trwają prace nad modelami finansowania inwestycji. Zastępca prezydenta wyraził wdzięczność ekspertom z uczelni za ich zaangażowanie w opracowanie ekspertyzy i merytoryczny wkład w rozwój projektu. Zaznaczył również, że Rada Naukowo-Techniczna pełni istotną rolę doradczą w kluczowych obszarach związanych z realizacją metra, takich jak analiza warunków geologicznych, projektowanie infrastruktury podziemnej, bezpieczeństwo i ochrona w sytuacjach kryzysowych, planowanie układu komunikacyjnego oraz dobór nowoczesnego taboru.

– Metro to projekt cywilizacyjny i miastotwórczy, który odpowiada nie tylko na obecne potrzeby komunikacyjne Krakowa, ale także wyznacza kierunki jego rozwoju na przyszłość – podsumował Mazur.

Kluczowe analizy w przyszłym roku

Kolejne posiedzenia rady odbędą się w przyszłym roku. W ich trakcie kontynuowane będą rozmowy w tym obszarze, m.in. omówione zostaną sporządzane obecnie analizy potoków ruchu pasażerskiego i finansowo-ekonomiczna.

pokaż metkę
Autor: Kamil Popiela
Osoba publikująca: Marcin Drobisz
Podmiot publikujący: Wydział Komunikacji Społecznej
Data publikacji: 2024-12-02
Data aktualizacji: 2024-12-25
Powrót

Zobacz także

Znajdź