Komunikacja rozwiń menu
Serwis uzywa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki

Przedłuż Kartę Krakowską na kolejny rok

Upłynął właśnie drugi rok korzystania przez mieszkańców Krakowa z przywilejów, jakie daje posiadanie Karty Krakowskiej. Przypominamy, że zgodnie z uchwałą Rady Miasta Krakowa uprawnienia Karty Krakowskiej są przyznawane na okres jednego roku. Po tym okresie każdy użytkownik karty powinien przedłużyć swoje uprawnienia na kolejny rok.

Fot. Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne SA w Krakowie
Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne SA w Krakowie

Sposób przedłużania uprawnień na kolejny rok zależy od tego czy jesteśmy zameldowani w Krakowie, czy tylko płacimy tutaj podatki. Ważny jest także nośnik, na którym mamy zapisane uprawnienia.

Osoby zameldowane w Krakowie

Wszystkie osoby zameldowane na terenie Krakowa, które korzystają z Karty Krakowskiej, automatycznie będą miały przyznane uprawnienia na kolejny rok. Wyjątkiem będą m.in. osoby, które w ostatnim roku zmieniły nazwisko i nie uaktualniły swoich danych w systemie Karty Krakowskiej oraz osoby, które ukończyły 18 lat. Mieszkańcy korzystający z mobilnych nośników Karty Krakowskiej nie będą musieli robić nic, aby cieszyć się z ulg przez kolejny rok. Przedłużenie uprawnień odbędzie się automatycznie. Dlatego zachęcamy wszystkich do pobrania bezpłatnej aplikacji mobilnej Karty Krakowskiej ze sklepu internetowego (osoby, które korzystają wyłącznie z kart plastikowych, a są zainteresowane korzystaniem z aplikacji mobilnej, mogą złożyć wniosek, który jest dostępny na stronie kk.krakow.pl).

Mieszkańcy, korzystający z plastikowych kart, w łatwy sposób będą mogli zapisać ważność swoich uprawnień na kolejny rok w automatach biletowych już na miesiąc przed upływem ich ważności, czyli nawet od 2 lipca.

Wszystkie osoby, które posiadają Kartę Krakowską i podczas składania wniosku o jej wydanie podały adres mailowy, otrzymają informację o przedłużeniu uprawnień na kolejny rok i czynnościach, jakie powinny wykonać w celu ich odebrania (wiadomość mailowa zostanie do nich wysłana na miesiąc przed upływem ważności uprawnień). W przypadku wystąpienia problemów z automatycznym przedłużeniem uprawnień zostanie wysłana wiadomość o konieczności skontaktowania się z infolinią Karty Krakowskiej pod numerem telefonu 12 254 14 00.

Szczegółowe informacje o przedłużeniu Karty Krakowskiej będą dostępne na stronach internetowych mpk.krakow.pl oraz na kk.krakow.pl.

Informujemy jednocześnie, że z Karty Krakowskiej korzysta już obecnie ponad 250 tys. osób, czyli niemal 40 proc. uprawnionych!

Osoby zameldowane w Krakowie i korzystające z plastikowego nośnika Karty Krakowskiej zapiszą na niej uprawnienia na kolejny rok we wszystkich automatach stacjonarnych Krakowskiej Karty Miejskiej stojących na terenie miasta oraz w ok. 500 automatach mobilnych zamontowanych w pojazdach, które będą specjalnie oznakowane naklejką z hasłem „Tu przedłużysz ważność Karty Krakowskiej”.

Aby zapisać uprawnienia Karty Krakowskiej na kolejny rok, w automacie wystarczy włożyć plastikową kartę do automatu i wybrać przycisk „Krakowska Karta Miejska/Karta Krakowska”. Automat sprawdzi, czy na danej karcie mogą być zapisane nowe uprawnienia KK. Jeżeli tak jest, to na ekranie pojawi się komunikat „Przedłuż uprawnienia Karty Krakowskiej i nadal korzystaj ze zniżek!”. Po potwierdzeniu i wybraniu przycisku „Tak” na ekranie wyświetli się przycisk z napisem „Zapisz dane na kartę”. Po jego dotknięciu uprawnienia zostaną zapisane, a użytkownik karty będzie mógł przez kolejny rok cieszyć się z możliwości zakupu m.in. zdecydowanie tańszych biletów okresowych na komunikację miejską. Zasady zakupu biletów pozostaną bez zmian.

Osoby płacące podatki w Krakowie

Osoby, które nie są mieszkańcami Krakowa, ale płacą tu podatki i rozliczyły się w jednym z sześciu krakowskich urzędów skarbowych za 2019 rok, nadal będą miały prawo do korzystania z Karty Krakowskiej i przywilejów, jakie ona daje.

Będą musiały jednak złożyć wniosek o przedłużenie ważności Karty oraz przyjść do jednego z Punktów Sprzedaży Biletów i okazać jeden z poniższych dokumentów:

  • Pierwszą stronę PIT opatrzoną prezentatą Urzędu Skarbowego (pieczątką wpływu) lub z potwierdzeniem jego złożenia, z zastrzeżeniem, że w przypadku PIT 40A nie wymaga się prezentaty/potwierdzenia złożenia,
  • Pierwszą stronę PIT wraz z Urzędowym Poświadczeniem Odbioru tego PIT (UPO),
  • Zaświadczenie z Urzędu Skarbowego.
pokaż metkę
Osoba publikująca: Tomasz Róg
Podmiot publikujący: Wydział Komunikacji Społecznej
powrót

Zobacz także

Znajdź komunikat