KONSULTACJE SPOŁECZNE
PREZENTACJA KONCEPCJI
Na podstawie ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym Rada Miasta Krakowa w dniu 7 października 2015 r. podjęła uchwałę Nr XXVI/432/15 o przygotowaniu projektu uchwały ustalającej „Zasady i warunki sytuowania obiektów małej architektury, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń ”. Podstawę do takich regulacji dała uchwalona przez Sejm Rzeczpospolitej Polskiej w dniu 24 kwietnia 2015 r. Ustawa o zmianie niektórych ustaw w związku ze wzmocnieniem narzędzi ochrony krajobrazu - tzw. „ustawa krajobrazowa ”. Ma ona na celu ochronę krajobrazu poprzez kompleksowe podejście do dotychczas rozproszonych zagadnień dotyczących tej ochrony.
Przedmiotem regulacji tzw. „uchwały krajobrazowej” jest ustalenie zasad i warunków sytuowania na terenie miasta Krakowa obiektów małej architektury, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń, ich gabarytów, standardów jakościowych oraz rodzajów materiałów budowlanych, z jakich mogą być wykonane.
Tzw. „uchwała krajobrazowa” docelowo określi nie tylko warunki i zasady sytuowania reklam, małej architektury i ogrodzeń w mieście, ale przede wszystkim wskaże termin dostosowania istniejących reklam i ogrodzeń do nowych przepisów.
Wprowadzenie jednolitych zasad porządkowania przestrzeni miasta oraz konsekwentne dążenie do ich realizacji ma doprowadzić do zespolenia poszczególnych fragmentów miasta i poprawy jego estetyki.
Dalej Uchwała składa się z części tekstowej i graficznej.
Część tekstowa została podzielona na trzy działy tematyczne, dotyczące obiektów małej architektury , reklam i ogrodzeń.
W ramach działów tematycznych w obszarze miasta wydzielono odrębne strefy:
- dla małej architektury - strefy strukturalne,
- dla reklam - strefy krajobrazowe,
- dla ogrodzeń - strefy przestrzenne.
Szczegółowe granice poszczególnych stref omówionych w części tekstowej określają trzy załączniki mapowe stanowiące integralną część powyższych działów tematycznych. Co ważne w ramach regulacji dotyczących reklam, dla wyznaczonej II strefy krajobrazowej przygotowano karty wskazań określające dopuszczoną lokalizację reklam wolnostojących oraz rodzaj nośnika.
Syntetyczna informacja na temat prezentowanej koncepcji „uchwały krajobrazowej” i przyjętych w niej rozwiązań została w przystępny sposób przedstawiona w broszurze informacyjnej.
Broszura w formacie pdf znajduje się w poniższym odnośniku:
Szczegółowe ustalenia prezentowanej koncepcji zawarte są w treści uchwały oraz załącznikach znajdujących się w poniższych odnośnikach:
Dalej KONSULTACJE
KONCEPCJI UCHWAŁY KRAJOBRAZOWEJ
KALENDARIUM WYDARZEŃ
ZASADY I WARUNKI SYTUOWANIA OBIEKTÓW MAŁEJ ARCHITEKTURY,
TABLIC REKLAMOWYCH I URZĄDZEŃ REKLAMOWYCH ORAZ OGRODZEŃ
NA TERENIE MIASTA KRAKOWA
Lp. | Temat | adres | data | godzina |
1. | Konferencja prasowa Prezydenta Miasta Krakowa
(rozpoczęcie konsultacji)
| Miejskie Centrum Dialogu
ul. Bracka 10
| 9 maj 2016 r. | rozpoczęcie:
12 : 00
|
2 | Wystawa w ramach konsultacji społecznych | Miejskie Centrum Dialogu
ul. Bracka 10
| od 9 maja 2016 r.
do 24 czerwca 2016 r.
| dyżury projektantów:
pon., śr., pt.
10:00 – 12:00
wt., czw.
16:00 – 18:00 |
3. | Publiczna debata radiowa
z udziałem mieszkańców Krakowa
| Radio Kraków
al. J. Słowackiego 22
Studio im. Romany Bobrowskiej
| 17 maja 2016 r. |
rozpoczęcie:
18 : 00
|
4. | Debata Publiczna nt. „Ustawy krajobrazowej”.
| Małopolski Ogród Sztuki
Pauza Ingarden
ul. Rajska 12
|
25 maja 2016 r.
| rozpoczęcie:
18 : 00
|
5. | Debata medialna
z udziałem mieszkańców Krakowa
| Muzeum Historyczne Miasta Krakowa Pałac Krzysztofory
Rynek Główny 35
Sala Miedziana Krzysztofory
|
7 czerwca 2016 r.
| rozpoczęcie:
18 : 00
|
6. | Spotkanie konsultacyjne | Miejskie Centrum Dialogu ul. Bracka 10 | 13 czerwca 2016 r | Rozpoczęcie 18:00
|
7. | Ankieta oraz materiały informacyjne | http://www.krakow.pl | od 9 maja 2016 r.
do 24 czerwca 2016 r.
| --- |
do góry