Nasze miasto rozwiń menu
Serwis uzywa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki

Układ komunikacyjny po zachodniej stronie dworca wraz z tunelem drogowym

Realizacja: 2005 - 2007
Koszt: 63 mln zł

Od maja 2007 kierowcy mogą korzystać z tunelu drogowego pod Dworcem Głównym. To znacznie uprościło przejazd między wschodnią i zachodnią częścią centrum Krakowa. Tym samym zakończyła się przebudowa ulic wokół dworca. Wygląd i przebieg zmieniła ulica Pawia, wyremontowane zostały dochodzące do niej uliczki, a przebudowanymi skrzyżowaniami kieruje „inteligentna” sygnalizacja.

Układ komunikacyjny po zachodniej stronie KCK wraz z tunelem drogowym to jedna z największych inwestycji drogowych Krakowa w ostatnich latach. Jej realizację rozpoczęto w 2005 roku. W maju 2006 roku przebudowano skrzyżowanie ulic Lubicz, Westerplatte, Basztowej, Pawiej, a także zakończono modernizację ul. Pawiej i Ogrodowej. Następnie oddano do użytku ul. Kurniki i rozpoczęto budowę ul. Nowej Pawiej, od ul. Ogrodowej do węzła al. 29 Listopada. Równolegle realizowane było torowisko tramwajowe wzdłuż ul. Pawiej. Od lutego 2007 tramwaj dojeżdża do Politechniki Krakowskiej. W międzyczasie, w styczniu tego roku, zakończono budowę ul. Nowy Szlak, na odcinku pomiędzy ul. Warszawską i ul. Nową Pawią.

Inwestycje zrealizowane w ramach tego zadania, zrekonstruowana ulica Lubicz i Rakowicka, nowowybudowany Regionalny Dworzec Autobusowy i drogi dojazdowe do niego, a wreszcie ul. Wita Stwosza odmieniły zdecydowanie wygląd tego do niedawna zaniedbanego fragmentu Krakowa i poprawiły obsługę komunikacyjną centrum Krakowa

Po przebudowanej ulicy Pawiej i zmodernizowanym torowisku do os. Krowodrza Górka jeździ tramwaj. Dzięki temu mieszkańcom tego osiedla by dostać się do centrum wystarczy niecałe 10 minut.


Zobacz galerię


Zobacz także:

Komunikacja

Przestrzeń publiczna

Ekologia

Sport i rekreacja

Nowoczesność

1
1
2
2
3
3
4
4
10
10
6
6
7
7
8
8
9
9
5
5
1
2
3
4
10
6
7
8
9
5
pokaż metkę
Osoba publikująca: Sebastian Nowak
Data publikacji: 2012-02-14
Data aktualizacji: 2012-02-14
Powrót