Start rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki

Trwa akcja Bądź turystą w swoim mieście. Dołącz!

Miasto Kraków ruszyło z kampanią informacyjno-społeczną, mającą na celu wspieranie lokalnego rynku turystycznego. BĄDŹ TURYSTĄ W SWOIM MIEŚCIE – ZWIEDZAJ KRAKÓW to akcja społeczna skierowana do wszystkich mieszkańców Krakowa, której celem jest przede wszystkim wsparcie lokalnych przedsiębiorców. 

Fot. KBF

 

Kraków od lat jest najbardziej rozpoznawalną polską marką miejską na świecie, a badania mówią, że około 10% mieszkańców Krakowa swój biznes opiera o usługi turystyczne oraz usługi z nimi związane. Dlatego dla Krakowa tak ważne jest, by stopniowo i rozważnie odbudowywać rynek turystyczny – mówi Prezydent Miasta Krakowa Jacek Majchrowski. 

Poza rządowymi programami, które będą lub już są wdrażane, ale także programami własnymi, takimi jak „Program Pauza” czy „Kultura Odporna”, Miasto Kraków będzie wspierało działalność lokalnych przedsiębiorców. By jednak móc odbudować rynek turystyczny w Krakowie, Miasto skupia się na nowej koncepcji, zmieniając myślenie o tym, kim jest turysta w Krakowie.

TRZY OBSZARY KAMPANII

Kampania będzie podzielona na trzy obszary, a wszystkie będzie łączyć hasło BĄDŹ TURYSTĄ W SWOIM MIEŚCIE. Pierwszy obszar o nazwie WYDARZENIA OTWARTE będzie zapraszał wszystkich mieszkańców Krakowa do ponownego odkrywania miasta. Specjalnie dla mieszkańców Krakowa zostaną zaktualizowane trasy zwiedzania, dzięki którym będą oni mogli zobaczyć najpiękniejsze miejsca, zabytki i atrakcje, a także skorzystać z oferty krakowskich przedsiębiorców, którzy płacą w podatki w Krakowie. Tematyczne spacery z obszaru literatury, muzyki, filmu, rzemiosła, rękodzieła, miejsc pamięci, historii Krakowa będą prowadzone przez profesjonalnych przewodników, entuzjastów, artystów, aktywistów, literatów. Równolegle będą odbywać się różne, otwarte wydarzenia kulturalne i społeczne, takie jak: kina samochodowe, pikniki, małe koncerty. Wszystko z zachowaniem należytych zasad bezpieczeństwa. 

Drugi obszar kampanii BĄDŹ TURYSTĄ W SWOIM MIEŚCIE to wszelkiego rodzaju WARSZTATY. W Krakowie działa kilkaset firm, instytucji, osób, które prowadzą ciekawe, merytoryczne i zróżnicowane warsztaty. Dzięki temu niewielkim kosztem mieszkańcy Krakowa będą mogli nauczyć się czegoś nowego, poszerzyć swoją wiedzę i umiejętności i całymi rodzinami oraz grupami znajomych wypełniać w atrakcyjny sposób swój czas, a lokalni przedsiębiorcy rozpoczną normalne funkcjonowanie i prowadzenie swoich biznesów. To sposób na uruchomienie lokalnej gospodarki także w obszarze turystyki. 

Trzeci obszar kampanii to z kolei działania oparte o DZIELENIE SIĘ ZDJĘCIAMI I MATERIAŁAMI VIDEO z warsztatów, spacerów i otwartych imprez swoich mediach społecznościowych z hasztagami #badzturystawswoimmiescie oraz #zwiedzajkrakow. Dzięki temu działaniu Kraków chce pokazać całemu światu, który korzysta z mediów społecznościowych, że żyje, jest otwarty, gościnny i przygotowany na powrót do nowej rzeczywistości. Wszystkiemu będą towarzyszyć liczne konkursy przeprowadzane na Instagramie na profilu Bądź turystą oraz profilu na Facebooku Bądź turystą w swoim mieście – Zwiedzaj Kraków. Tam też będą udostępniane zdjęcia i filmy mieszkańców. Dzięki temu wszyscy mieszkańcy będą razem odkrywać i zwiedzać Kraków. 

Wszyscy przedsiębiorcy, instytucje, firmy, aktywiści, artyści i ogólnie mieszkańcy Krakowa, którzy są zainteresowani współpracą w ramach tej kampanii społecznej, proszeni są o kontakt z Krakowskim Biurem Festiwalowym, które jest operatorem całej akcji. Na jej potrzebny zostały uruchomione dedykowane adresy mailowe, służące przesyłaniu zgłoszeń, które są przypisane do konkretnych obszarów projektu:

•    muzyka.badzturysta@biurofestiwalowe.pl
•    film.badzturysta@biurofestiwalowe.pl
•    literatura.badzturysta@biurofestiwalowe.pl
•    rzemioslo.badzturysta@biurofestiwalowe.pl
•    gastronomia.badzturysta@biurofestiwalowe.pl
•    turystyka.badzturysta@biurofestiwalowe.pl
•    kultura.badzturysta@biurofestiwalowe.pl
•    ngo.badzturysta@biurofestiwalowe.pl
•    biznes.badzturysta@biurofestiwalowe.pl

Zainteresowane podmioty powinny wybrać właściwy adres e-mail, odpowiadający charakterowi proponowanego działania oraz przesłać zgłoszenie.

MATERIAŁY BRANDINGOWE

Każda wiadomość e-mail wyrażająca chęć otrzymania materiałów bez względu na obszar zainteresowania powinna zawierać: 
•    nazwę podmiotu (firma, instytucja, NGO, osoba prywatna);
•    propozycję działania (powinna zawierać nie więcej niż 700 znaków wraz ze spacjami; można także dołączyć link do materiału video oraz zdjęcia: maksymalnie 2 sztuki w formacie jpg o wielkości nie przekraczającej 1 MB każde ze zdjęć – w związku z charakterem kampanii sugerowane jest przygotowanie oferty promocyjnej, zniżki – dotyczy tylko działań płatnych);
•    adres, imię i nazwisko osoby do kontaktu;
•    numer telefonu oraz adres e-mail;
•    zgodę na przetwarzanie danych osobowych (prosimy o wydrukowanie zgody, jej podpisanie i przesłanie skanu lub zdjęcia podpisanej zgody) 

UWAGA: Ze względu na prognozowane duże zainteresowanie akcją, uprzejmie prosimy o cierpliwość; koordynatorzy poszczególnych obszarów będą sukcesywnie zapoznawać się ze wszystkimi propozycjami mieszkańców oraz przekazywać materiały promujące akcję. Każda wiadomość zostanie przeanalizowana z należną uwagą.

DOŁĄCZ DO AKCJI – POLUB PROFIL NA FACEBOOKU: https://www.facebook.com/badzturysta/
BĄDŹ Z NAMI NA INSTAGRAMIE: https://www.instagram.com/badzturysta/

Zastrzeżenia:
•    Kampania nie jest skierowana do podmiotów prowadzących działalność w zakresie punktów sprzedaży asortymentu erotycznego typu sex-shop, klubów nocnych typu go-go oferujących występy artystyczne w zakresie tańca erotycznego, striptizu, itp., podmiotów prowadzących gry hazardowe bez wymaganego zezwolenia (koncesji), działalności polegającej na handlu dopalaczami i innymi tego typu substancjami pochodzenia naturalnego lub syntetycznego, działającymi na ośrodkowy układ nerwowy w sposób zbliżony do działania substancji psychotropowych i odurzających oraz środków zastępczych nie będących żywnością.
•    Otrzymane materiały brandingowe akcji mogą być wykorzystywane wyłącznie w związku i na potrzeby kampanii BĄDŹ TURYSTĄ W SWOIM MIEŚCIE – ZWIEDZAJ KRAKÓW.


POBIERZ

materiały promocyjne:

https://www.dropbox.com/sh/bllr781qoufam4g/AAAWK-Sufg6-YZ1gJ89HYzlAa?dl=0

informację i zgodę na przetwarzanie danych osobowych [PDF]

 

pokaż metkę
Osoba publikująca: Kinga Stoszek
Podmiot publikujący: Otwarty na świat
Data publikacji: 2020-05-18
Data aktualizacji: 2020-06-01
Powrót

Zobacz także

Znajdź