Klimat rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki

Pełnoziarniste naleśniki z truskawkowym nadzieniem

Chyba każdy z nas wie jak zrobić naleśniki. To doskonała opcja na śniadanie, obiad, deser lub kolację. Stanowią w końcu idealną bazę do skomponowania posiłku zarówno na słono, jak i na słodko. Nie zawsze jednak dodatki, które do nich dobieramy są zdrowe i sycące. Wystarczą drobne zmiany, a nasze danie z naleśnikami w roli głównej będzie pełnowartościowe.

Fot. Anna Reguła

Potrzebne składniki:

  • Jogurt typu islandzkiego Skyr, truskawkowy – 150 g (1 x opakowanie)
  • Mleko UHT, 1,5% tłuszczu – 100 g (0.4 x szklanka)
  • Jaja kurze całe – 56 g (1 x sztuka)
  • Mąka orkiszowa – 50 g (3.3 x łyżka)
  • Orzechy nerkowca (bez soli) – 15 g (1 x łyżka)
  • Kakao (proszek 11%) – 5 g (0.5 x łyżka)
  • Oliwa z oliwek – 5 g (0.5 x łyżka)
  • Erytrytol – 5 g (1 x łyżeczka)

Przygotowanie:

Zmiksuj jajko, mleko, kakao, erytrol i mąkę na ciasto. Usmaż 2-3 naleśniki na rozgrzanej patelni na oliwie. Posmaruj naleśniki jogurtem i zwiń w dowolny kształt. Posyp orzechami.

Makroskładniki:

Kalorie: 559.7 / Białko: 35.5 / Tłuszcze: 20.0 / Węglowodany: 56.4 / Błonnik: 4.5.

pokaż metkę
Autor: Anna Reguła
Osoba publikująca: Oliwia Stępień
Podmiot publikujący: Wydział Komunikacji Społecznej
Data publikacji: 2022-06-06
Data aktualizacji: 2022-06-06
Powrót

Zobacz także

Znajdź