Dyżury Miejskiego Rzecznika Konsumentów
Od września, w siedzibach Rad Dzielnic Miasta Krakowa, w Starostwie Powiatowym i w poszczególnych gminach Powiatu Krakowskiego, odbędą się kolejne dyżury Miejskiego Rzecznika Konsumentów. Tradycyjnie spotkania z Rzecznikiem odbywać się będą również w Magistracie.
W Magistracie pracownicy Biura Miejskiego Rzecznika Konsumentów przyjmują klientów od poniedziałku do piątku w godzinach od 7.40 do 15.30, przy al. Powstania Warszawskiego 10, Centrum Administracyjne, I piętro, box 72. Nie jest konieczne wcześniejsze umawianie się. Można zgłaszać się osobiście, telefonicznie - (12) 616 92 31, (12) 616 92 32 oraz elektronicznie na adres mailowy rzecznik.konsumentow@um.krakow.pl.
Harmonogram dyżurów Miejskiego Rzecznika Konsumentów w siedzibach Rad Dzielnic (http://www.bip.krakow.pl/?sub_dok_id=23487):
- Dzielnica I; 06.09.10 r. 14.00 - 15.00; Rynek Kleparski 4,
- Dzielnica II; 07.09.10 r. 14.00 - 15.00; al. Daszyńskiego 22,
- Dzielnica III; 13.09.10 r. 14.00 - 15.00; ul. Dobrego Pasterza 6,
- Dzielnica IV; 14.09.10 r. 14.00 - 15.00; ul. Białoprądnicka 3,
- Dzielnica V; 20.09.10 r. 14.00 - 15.00; ul. Kazimierza Wielkiego 112/2,
- Dzielnica VI; 21.09.10 r. 14.00 - 15.00; ul. Zarzecze 124 A,
- Dzielnica VII; 27.09.10 r. 14.00 - 15.00; ul. Bolesława Prusa 18,
- Dzielnica VIII; 28.09.10 r. 14.00 - 15.00; ul. Praska 52,
- Dzielnica IX; 04.10.10 r. 14.00 - 15.00; ul. Żywiecka 13,
- Dzielnica X; 05.10.10 r. 14.00 - 15.00; ul. Inicjatywy Lokalnej 5,
- Dzielnica XI; 11.10.10 r. 14.00 - 15.00; ul. Wysłouchów 34,
- Dzielnica XII; 12.10.10 r. 14.00 - 15.00; ul. Kurczaba 3,
- Dzielnica XIII; 18.10.10 r. 14.00 - 15.00; Rynek Podgórski 1,
- Dzielnica XIV; 19.10.10 r. 14.00 - 15.00; os. Dywizjonu 303 nr 34,
- Dzielnica XV; 25.10.10 r. 14.00 - 15.00; ul. Miśnieńska 58,
- Dzielnica XVI; 26.10.10 r. 14.00 - 15.00; os. Kalinowe 4,
- Dzielnica XVII; 08.11.10 r. 14.00 - 15.00; os. Na Stoku 15,
- Dzielnica XVIII: 09.11.10 r. 14.00 - 15.00; os. Centrum B bl. 6.
Harmonogram dyżurów Miejskiego Rzecznika Konsumentów w siedzibie Starostwa Powiatowego w Krakowie:
- 10.09.2010 r. 14.00 - 15.00; al. Słowackiego 20,
- 19.11.2010 r. 14.00 - 15.00; al. Słowackiego 20.
Harmonogram dyżurów Miejskiego Rzecznika Konsumentów w gminach Powiatu Krakowskiego (http://www.bip.krakow.pl/?dok_id=27203):
- 02.09.2010 r. 13.00 - 15.00; Urząd Gminy Zabierzów, ul. Kolejowa 11,
- 09.09.2010 r. 13.00 - 15.00; Urząd Gminy Krzeszowice, ul. Grunwaldzka 4,
- 16.09.2010 r. 13.00 - 15.00: Urząd Miejski Słomniki, ul. Kościuszki 64,
- 23.09.2010 r. 13.00 - 15.00; Urząd Gminy Kocmyrzów-Luborzyca, Luborzyca 97,
- 30.09.2010 r. 13.00 - 15.00; Urząd Gminy Sułoszowa, Sułoszowa 180,
- 07.10.1010 r. 13.00 - 15.00; Urząd Gminy Zielonki, ul. Krakowskie Przedmieście 116,
- 14.10.2010 r. 13.00 - 15.00; Urząd Gminy Mogilany, Rynek 2,
- 21.10.2010 r. 13.00 - 15.00; Urząd Gminy Jerzmanowice-Przeginia, Jerzmanowice 366 B,
- 28.10.2010 r. 13.00 - 15.00; Urząd Gminy Michałowice, plac Piłsudskiego 1.
W pierwszym półroczu 2010 roku Miejski Rzecznik Konsumentów w Krakowie udzielił konsumentom porad telefonicznych, osobistych, pisemnych oraz e-mailowych w około 20 000 sprawach. Najwięcej porad dotyczyło usług telekomunikacyjnych, bankowych oraz sprzedaży nieruchomości. Rzecznik w tym okresie wystosował 227 wystąpień do przedsiębiorców. Z tego 132 sprawy zostały załatwione pozytywnie dla konsumentów, 6 spraw zakończyło się negatywnie, a 89 jest w toku (w tym 24 skierowano pozwami na drogę sądową). W sprawach usług turystyczno-hotelarskich, w pierwszym półroczu Rzecznik Konsumentów w Krakowie wystosował 7 wystąpień do przedsiębiorców. (PW)