górne tło

18. edycja kampanii społecznej Lodołamacze

Konkurs Lodołamacze wkroczył w symboliczną dorosłość. Ideą Konkursu jest „łamanie” stereotypów, uprzedzeń, a przed wszystkim lodów obojętności na los osób z niepełnosprawnościami, w szczególności na rynku pracy.

Konkurs przez te wszystkie lata pozwolił docenić dziesiątki firm, osób i instytucji. Stał się marką, a statuetka Lodołamacza jest symbolem pozytywnych zmian w świadomości naszego społeczeństwa, otwartości i zaangażowania. O tym, jak ważny jest to konkurs i jak dużo znaczy w nim udział i nagroda świadczy ogromna ilość zgłoszeń w każdej edycji.

Kiedyś zatrudnianie osób z niepełnosprawnościami odbierało się jako wyraz filantropii. Dzisiaj wiąże się to z przyjęciem odpowiedzialności społecznej, która staje się kanonem polityki personalnej i czymś oczywistym dla większości firm.

Pierwsze edycje konkursu promowały pracodawców, którzy tylko zatrudniają osoby z niepełnosprawnościami, dzisiaj rozszerzana jest formuła wrażliwości społecznej. Wrażliwość społeczna jest pojęciem o wiele szerszym, wiąże się z szeregiem działań na rzecz osób z niepełnosprawnościami, odpowiedzialnością za innych ludzi, klimat i naszą planetę.

W tym roku została wprowadzona nowa kategoria: Pracodawca odpowiedzialny społecznie – Zrównoważony rozwój biznesu (CSR/ESG).

Pracodawca, który prowadzi swoją działalność w sposób odpowiedzialny społecznie, ma realny wpływ na to, co dzieje się wokół niego. Oznacza to, że może on działać nie tylko na rzecz swoją i swoich pracowników, lecz także uwzględniać potrzeby otoczenia. To pracodawca, który dba o kwestie społeczne i środowiskowe.

Pozostałe kategorie:

Kategoria specjalna:

Zasady uczestnictwa w konkursie

Kandydaci mogą zgłaszać się we wszystkich kategoriach poprzez wypełnienie i przesłanie formularza zgłoszeniowego, który znajdującego się na stronie internetowej lodolamacze.info.pl.

Zbieranie zgłoszeń trwa do 15 sierpnia. Ogólnopolskich laureatów Konkursu poznamy 12 października podczas gali w Zamku Królewskim w Warszawie.