górne tło

Zaawansowane prace przy budowie tunelu wzdłuż ul. Opolskiej

Roboty przy budowie tunelu wzdłuż ul. Opolskiej są mocno zaawansowane. Gotowa jest już konstrukcja tunelu, do realizacji pozostały jeszcze roboty towarzyszące – dylatacje, izolacje, elementy odwodnienia, zasypki i konstrukcja drogowa wewnątrz tunelu i na dojazdach.

Poniżej poziomu posadowienia ścian szczelinowych wykonano przewierty w celu przeprowadzenia linii wysokiego oraz średniego napięcia, a także zasilania podstacji.

Po realizacji, długość tunelu wyniesie ok. 100 m, natomiast włącznie z najazdami po stronie wschodniej i zachodniej, całkowita długość wyniesie ok. 414 m. Konstrukcja będzie miała ok. 23 m szerokości. Różnica docelowa poziomów pomiędzy jezdniami Trasy Wolbromskiej (poziom „0”) i jezdniami w tunelu wyniesie się ok. 7,5 m. Jeśli chodzi o ciężar dopuszczonych pojazdów, wyniesie on 50 ton.

Budowa tunelu w ramach trasy Krakowskiego Szybkiego Tramwaju między Krowodrzą Górką a Górką Narodową pozwoli oddzielić ruch tranzytowy na linii wschód – zachód od układu drogowo-torowego na kierunku północ – południe. Wszystko po to, aby usprawnić i przyspieszyć przejazd komunikacji zbiorowej. Dzięki „schowaniu” ruchu samochodowego pod ziemię, tramwaje jadące na północ sprawnie przetną ruchliwą arterię.

Na ten moment planuje się udostępnienie tunelu w maju.