górne tło

Kampanie to strzał w dziesiątkę

Na posiedzeniu Komisji Promocji i Turystyki radni wysłuchali prezentacji dotyczących kampanii „Kraków w formie”, „Kraków w dobrym klimacie” oraz „Kraków Wszechświat możliwości”.

- Chcielibyśmy Państwu przedstawić dwie, a nawet trzy kampanie. Pierwsza to kampania „Kraków w formie”, która miała za zadanie pokazać możliwości miasta w zakresie spędzania wolnego czasu przez mieszkańców, druga – „Kraków w dobrym klimacie” miała pokazać, że Kraków jest miastem aktywnym i włączającym się w przeciwdziałanie zmianom klimatycznym, a trzecia  „Kraków Wszechświat możliwości” - z jednej strony łączy obecny rok kopernikowski, a z drugiej pokazuje wartość miasta, ponieważ równocześnie obchodzimy jubileusz 45-lecia wpisania Krakowa na listę światowego dziedzictwa UNESCO - mówił zastępca dyrektora Wydziału Komunikacji Społecznej Rafał Perłowski.

 „Kraków w formie” to kampania sportowo-rekreacyjna skierowana do wszystkich mieszkańców, a głównym celem jej 3. edycji jest pokazanie miasta jako atrakcyjnej bazy do aktywnego spędzania wolnego czasu i rekreacji w lokalnej przestrzeni miejskiej.

- Śmiało możemy powiedzieć, że to kampania parasolowa, co oznacza, że łączy pod swoim hasłem działania wielu wydziałów i jednostek. Współpracowaliśmy i będziemy współpracować zarówno z wydziałami Edukacji, Polityki Społecznej i Zdrowia, Gospodarki Komunalnej i Klimatu oraz Zarządem Zieleni Miejskiej, Zarządem Infrastruktury Sportowej, Zarządem Transportu Publicznego – wyjaśniała Ewelina Sokalskyy z Referatu Kampanii Informacyjno-Promocyjnych Miasta w Wydziale Komunikacji Społecznej. W ramach tej kampanii w 2022 r. zostały zorganizowane: zawody dla dzieci i młodzieży AQUATHLON, trening fitness oraz zajęcia taneczne podczas Święta Rodziny Krakowskiej, kąpiele leśne i wiele innych. Na 2023 r. dodatkowo zaplanowane zostało m.in: morsowanie na Bagrach, nordic walking w krakowskich parkach, strzelectwo sportowe na strzelnicy WKS Wawel czy rodzinne zajęcia żeglarskie- Klub Żeglarski Horn.

„Kraków w dobrym klimacie” to kampania miejska, która ma za zadanie edukować krakowian w zakresie proklimatycznych działań miasta, a także zachęcać do wprowadzania w życie codzienne ekologicznych nawyków. Akcje zbierania elektroodpadów, przekazywanie mieszkańcom ziół, uczniom sadzonek roślin, webinarium o diecie roślinnej czy festiwale ekologiczne - to tylko niektóre z wydarzeń i ewentów w zakresie tej kampanii. Na 2023 rok zostało przewidzianych jej pięć odsłon skupionych wokół pięciu haseł: 

- Odpady - przetwarzajMY surowce,

- Zieleń - chrońMY zieleń,

- Woda - szanujMY wodę,

- Mobilność - podróżujMY ekologicznie,

- Energia - oszczędzajMY energię.

Obie te kampanie reklamowane są m.in. na www.krakow.pl oraz dwutygodniku Kraków.pl, social mediach, na słupach B1 czy poprzez spoty w komunikacji miejskiej.

Kampania parasolowa „Kraków. Wszechświat możliwości” to nowa akcja mająca na celu propagowanie informacji zawartych w broszurze „Kraków 2023. Instrukcja Obsługi”.

- Proponuję, aby dzielnice rozbudowały swoje strony internetowe o dodatkowe zakładki, które byłyby przeznaczone aktualnym kampaniom realizowanym przez miasto. Byłby to dobry sposób na bezkosztowe rozszerzenie kampanii – sugerował przewodniczący komisji Tomasz Daros. Jak zapewnili pracownicy wydziału Komunikacji Społecznej, przy każdej rozpoczynającej się kampanii dzielnice są obligatoryjnie zapraszane do współpracy.

Komisja podjęła również pozytywną opinię w sprawie wniosku dotyczącego udostępnienia Herbu Stołecznego Królewskiego Miasta Krakowa, zgłoszonego przez Towarzystwo 8 Pułku Ułanów ks. Józefa Poniatowskiego.