górne tło

Jak zmienia się Kraków w XXI wieku? Odcinek 5

Chociaż pod Wawelem kochamy tradycję i szczycimy się przeszłością, wszystko wokół nas nieustannie się zmienia. Rosną budynki, jeździmy nowymi ulicami, a historyczne zakątki odzyskują blask. Chcesz się przekonać, jak bardzo różniło się miasto z roku 2000 od współczesnego? Odwiedź wystawę plenerową pod Pawilonem Wyspiańskiego – „Stare czarno-białe, nowe kolorowe – o tym, jak zmienia się Kraków w XXI wieku”.

Budowa Trasy Łagiewnickiej przyczyniła się nie tylko do rozładowania ruchu samochodowego w tej części miasta, ale też miała duży wpływ na stan środowiska lokalnego. W ramach robót na terenie tzw. Białych Mórz wydobyto i usunięto 470 tysięcy m³ zwałowiska odpadów po byłych zakładach sodowych Solvay, dzięki czemu w okolicy przybyło terenów zielonych. W ramach inwestycji zrealizowano też 5,5 kilometra dróg rowerowych oraz wiele nowych miejsc do rekreacji: boisk, skateparków i siłowni plenerowych.

Rondo Mogilskie jest jednym z najważniejszych węzłów komunikacyjnych Krakowa. Dlatego jego przebudowa, rozpoczęta w 2006 roku, była kluczowa dla płynności ruchu w tej części miasta – wykonano 8100 metrów kwadratowych jezdni! By stworzyć dolny poziom ronda, konieczne było obniżenie całego terenu o pięć metrów, dzięki czemu w trakcie prac odkryto fragmenty zabytkowego fortu – Bastionu V Lubicz.

Jeśli chcesz zobaczyć wszystkie zdjęcia z wystawy, zapraszamy do galerii OTOFOTO Kroniki


Materiały do wystawy pozyskano dzięki uprzejmości Krakowskiego Holdingu Komunalnego SA w Krakowie, Miejskiego Centrum Obsługi Oświaty w Krakowie, Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego SA w Krakowie, Muzeum Fotografii w Krakowie, Muzeum Krakowa, TAURON Areny Kraków, Trasy Łagiewnickiej SA, Zarządu Infrastruktury Sportowej w Krakowie, Zarządu Inwestycji Miejskich w Krakowie, Zarządu Transportu Publicznego w Krakowie i Zarządu Zieleni Miejskiej w Krakowie.