górne tło

Kampania „A ty? Co widzisz w Krakowie?” z szansą na kolejną nagrodę

„Brązowy Spinacz”, wyróżnienie w konkursie „Róże Regionów”, a teraz nominacja do nagrody „Golden Arrow"! Takie laury spotykają zeszłoroczną miejską kampanię promocyjną „A ty? Co widzisz w Krakowie?”. Nasze miasto jest jedyną jednostką samorządową, która znalazła się pośród nominowanych w kategorii „Open” konkursu „Golden Arrow".

„Golden Arrow” to konkurs branży marketingowej w którym oceniany jest efekt i innowacyjność w największych przeprowadzonych kampaniach. Głównym jego celem jest promowanie najlepszych praktyk w korzystaniu z narzędzi marketingowych i dostrzeganie przełomowych rozwiązań. Jury złożone z marketerów i przedstawicieli specjalistycznych agencji wybiera te projekty, które będą stanowić punkt odniesienia dla całej branży.

Miasto jest jedyną jednostką samorządową, która znalazła się pośród 7 nominowanych w kategorii „Open” konkursu „Golden Arrow". Kraków będzie konkurował m.in. z firmami Samsung Electronics Polska i Volkswagen Group Polska.

Wyniki konkursu poznamy podczas gali wręczenia nagród – 23 czerwca o godz. 19.30.

„Brązowy Spinacz” 

Konkurs miał charakter otwarty, adresowany był do wszystkich podmiotów realizujących kampanie PR w Polsce: agencji PR, działów PR i komunikacji, firm i instytucji, organów samorządowych i organizacji pozarządowych. Organizował go Związek Firm Public Relations.

Do XIX edycji „Złotych Spinaczy” wpłynęła rekordowa liczba 397 zgłoszeń. Spośród nich jury wybrało 111 propozycji, które zostały zakwalifikowane do drugiego etapu.

Kraków rywalizował z projektami „E. Wedel otwiera Fabrykę Czekolady online” oraz „Charlotte – stół, chleb i wino. Kultowe bistro ma 10 lat!”. Wszystkie projekty zostały nagrodzone „Brązowym Spinaczem”.

Kraków wyróżniony w konkursie „Róża Regionów” 

Konkurs „Róża Regionów 2021” jest organizowany przez Eurosystem, wydawcę magazynu „Wiadomości Turystyczne”.

Jego główną ideą jest propagowanie działań władz samorządowych związanych z promocją turystyczną oraz docenianie najlepszych projektów i ich twórców. Jury przy wyborze najlepszych kampanii ocenia zgodność założonych celów z osiągniętym efektem, dotarcie do założonej grupy docelowej, kreatywność oraz atrakcyjność graficzną. Konkurs ma upowszechniać innowacyjność w sposobie tworzenia informacji promocyjnych, wydawnictw i aplikacji mobilnych promujących gminy, miasta, regiony.


Kampania „A Ty? Co widzisz w Krakowie?” została przygotowana przez miasto oraz Małopolską Organizację Turystyczną. Od czerwca do końca września 2021 r. zachęcała turystów do odkrywania na nowo walorów Krakowa. W tym roku miasto zachęca do odwiedzenia grodu Kraka kampanią „Kraków Cię zasmoczy”.