górne tło

„Brązowy Spinacz” dla Krakowa!

Miejska kampania promocyjna „A Ty? Co widzisz w Krakowie?” została po raz kolejny doceniona w konkursie branżowym. Tym razem Kraków znalazł się w gronie równorzędnie wyróżnionych projektów w kategorii PR miejsca, miasta lub regionu. 

Do XIX edycji „Złotych Spinaczy” wpłynęła rekordowa liczba 397 zgłoszeń. Spośród nich jury wybrało 111 propozycji, które zostały zakwalifikowane do drugiego etapu.

Kraków rywalizował z projektami „E. Wedel otwiera Fabrykę Czekolady online” oraz „Charlotte - stół, chleb i wino. Kultowe bistro ma 10 lat!”. Wszystkie projekty zostały nagrodzone „Brązowym Spinaczem”.

Konkurs miał charakter otwarty, adresowany był do wszystkich podmiotów realizujących kampanie PR w Polsce: agencji PR, działów PR i komunikacji, firm i instytucji, organów samorządowych i organizacji pozarządowych. Organizował go Związek Firm Public Relations.

W skład 92-osobowego jury wchodzili przedstawiciele organizacji biznesowych i pozarządowych, praktycy oraz eksperci branży PR i mediów w Polsce, a także autorytety środowiska akademickiego. Oceniali projekty zgłoszone w 35 kategoriach, a przy wyborze najlepszych kampanii zwracali uwagę na skuteczność, kreatywność, budowanie korzystnych relacji z odbiorcami oraz dopasowanie do promowanego projektu. W kategoriach głównych i sektorowych jurorzy przyznali Złote, Srebrne i Brązowe Spinacze, natomiast w kategoriach specjalnych wyłącznie Złote. Najwyżej oceniony w całym konkursie podmiot zostanie uhonorowany Tytanowym Spinaczem.

Główną ideą plebiscytu jest upowszechnianie wiedzy na temat praktyki public relations, zwiększanie profesjonalizmu oraz wysokich standardów w kształtowaniu kampanii i polityki informacyjnej.

Uroczysta gala odbyła się 3 grudnia w Warszawie. Więcej informacji tutaj.

brązowy spinacz, złote spinacze