górne tło

Zachęcamy do korzystania z Paczkomatów Urząd 24

Krakowianie mogą załatwić sprawy urzędowe w paczkomatach. Pozwalają one mieszkańcom odebrać dokumenty bez potrzeby wchodzenia do budynku i bezpośredniego kontaktu z urzędnikami.

Już pięć wydziałów Urzędu Miasta Krakowa realizuje usługę InPost Urząd 24 polegającą na dostarczaniu mieszkańcom Krakowa dokumentów poprzez paczkomaty usytuowane bezpośrednio przy pięciu lokalizacjach UMK – na ul. Wielickiej 28a, os. Zgody 2, al. Powstania Warszawskiego 10, ul. Mogilskiej 41 ul. B. Zaleskiego 23 (ul. Grunwaldzka 8). Łącznie krakowianom doręczono w roku ubiegłym 3 057 dokumentów, a w roku bieżącym (do końca sierpnia) ponad 9 500 dokumentów.

Mieszkańcy przysłali do UMK blisko 500 przesyłek. Skorzystanie z tej formy odbioru i przesyłania dokumentów ma wiele istotnych zalet dla mieszkańców: możliwość odbioru dokumentów przez dwie doby w paczkomacie o dowolnej godzinie, brak kolejek, brak konieczności umawiania się na wizytę, a także brak konieczności kontaktu z pracownikami UMK.

Mieszkaniec jest powiadamiany SMS-em oraz e-mailem o tym, że dokument jest gotowy do odbioru w paczkomacie. Warto zaznaczyć, że Kraków jako pierwszy spośród największych polskich miast, uruchomił usługę „paczkomatową” dla klientów magistratu.

Lista dokumentów możliwa do odbioru z paczkomatu:

Z zakresu Wydziału Spraw Administracyjnych:

Z zakresu Urzędu Stanu Cywilnego:

Z zakresu Wydziału Ewidencji Pojazdów i Kierowców:

Z zakresu Wydziału Geodezji:

Z zakresu Wydziału Architektury i Urbanistyki:

W celu przesłania dokumentów do urzędu, należy wejść na stronę internetową urzad24.inpost.pl, wypełnić formularz, dokonać opłaty oraz włożyć przesyłkę do paczkomatu na terenie Krakowa.