górne tło

Kampania #hulajZgłową

Hulajnoga to szybki i wygodny sposób poruszania się w miejskiej dżungli oraz świetna zabawa.
Wraz ze wzrostem popularności tego środka transportu, lawinowo rośnie niestety liczba kolizji i wypadków z udziałem użytkowników hulajnóg.

 

Według danych szacunkowych polskie chodniki przemierza ok. 200 tys. hulajnóg elektrycznych mających zdolność do poruszania się z prędkością nawet 25 km/h.

Kampania #hulajZgłową adresowana jest do szerokiego kręgu młodzieży ale też osób z niepełnosprawnościami, seniorów. Celem kampanii jest uświadomienie problemu nieodpowiedzialnego użytkowania hulajnóg elektrycznych w kontekście stwarzania zagrożeń w przestrzeni miejskiej.

Najczęstsze powody wypadków z udziałem hulajnóg to: lekkomyślność, prędkość i brawura. Z kolei źle zaparkowana hulajnoga może być nie tylko przeszkodą dla pieszych, ale wielkim zagrożeniem dla osób z niepełnosprawnościami, szczególnie niewidzących lub niedowidzących oraz poruszających się na wózkach.

Wystarczy sekunda myślenia , a jej brak to dla niepełnosprawnych pobyt w szpitalu, długa rekonwalescencja i trauma powodującą lęk przed samodzielnym poruszaniem się w przestrzeni publicznej.

Organizatorami Kampanii są Stowarzyszenie Rodziców i Przyjaciół Dzieci Niewidomych i Słabowidzących "Nadzieja", Krakowski Generator Społeczny oraz Młody Kraków.

W ramach Kampanii zrealizowana zostanie seria filmików informacyjno-edukacyjnych, zapraszamy do obejrzenia już dostępnych filmów poniżej.