górne tło

Działanie Punktów Sprzedaży Biletów w czasie pandemii – stanowisko MPK

Odnosząc się do opinii w sprawie decyzji o ograniczeniu działania Punktów Sprzedaży Biletów w ostatnich kilku tygodniach, chcemy jeszcze raz podkreślić, że była ona podyktowana wyłącznie troską o bezpieczeństwo pasażerów i naszych pracowników.

Zależało nam, aby w okresie bardzo dużego wzrostu liczby zakażeń COVID-19, pasażerowie ograniczyli bezpośrednie wizyty i kontakty w Punktach Sprzedaży Biletów. Zdecydowaliśmy o pozostawieniu otwartego jednego PSB przy ul. Podwale 3/5, bo to punkt zlokalizowany w centrum miasta, o największej powierzchni, w którym w środku można zachować odpowiedni dystans. Zrobiliśmy to z myślą o osobach, których sprawy nie mogą zostać zrealizowane przez Internet - dotyczy to m.in. osób wnioskujących o wydanie lub przedłużenie uprawnień Karty Krakowskiej z tytułu płacenia podatków w Krakowie oraz osób kupujących bilety specjalne (np. osoby bezrobotne).

Pozostałe osoby mogą w Krakowie kupić bilet na wiele sposobów. Pasażerowie mają do dyspozycji prawie 180 automatów biletowych stojących w różnych punktach miasta, a także na ternie gmin sąsiadujących z Krakowem, gdzie kursują autobusy MPK. Bilety można także kupić przez Internet oraz przez aplikacje, dostępne bezpłatnie w sklepach internetowych. Niestety pomimo tych możliwości, były takie dni, kiedy ponad 50 proc. osób stojących w kolejce do Punktu Sprzedaży Biletów przy ul. Podwale 3/5 przyszło tam, aby nabyć zwykły bilet okresowy, który mogliby łatwo i bez kolejki kupić nie wychodząc z domu.

Decydując o funkcjonowaniu PSB cały czas obserwujemy sytuację pandemiczną w Małopolsce i Krakowie oraz reagujemy na decyzje rządu. Dlatego w związku z coraz mniejszą liczbą zakażonych COVID-19 oraz wprowadzonymi przez rząd luzowaniami obostrzeń w Małopolsce, w poniedziałek 26 kwietnia zostaną otwarte kolejne Punkty Sprzedaży Biletów. W sumie dla pasażerów będzie dostępnych pięć punktów.

Marek Gancarczyk
rzecznik prasowy MPK SA w Krakowie