górne tło

Cmentarze komunalne – zmiany w obsłudze mieszkańców

W związku z narastającym zagrożeniem epidemiologicznym Zarząd Cmentarzy Komunalnych w Krakowie wprowadza zmiany w funkcjonowaniu swoich biur i obsłudze mieszkańców – począwszy od 15 października do odwołania. Dodatkowo 1 listopada, w dniu Wszystkich Świętych, biura informacyjne na cmentarzach komunalnych pozostaną zamknięte.

ZCK apeluje o ostrożność i stosowanie się do wytycznych służb sanitarnych. Jednostka prosi, aby o ile to możliwe, mieszkańcy zamiast osobistych wizyt w biurach wybierali inne sposoby komunikacji w celu zasięgnięcia informacji o lokalizacji grobu.

Informacje te będzie można nadal uzyskać poprzez kontakt telefoniczny oraz mailowy: sekretariat@zck-krakow.pl z danym biurem w godzinach otwarcia (poniedziałek-piątek: 7.30-15.30) oraz poprzez wyszukiwarkę grobów, która znajduje się na stronie internetowej zck-krakow.pl.

Od 15 października do odwołania ZCK będzie prowadzić bezpośrednią i bieżącą obsługę w poszczególnych Biurach Obsługi Klienta wyłącznie w zakresie: realizacji bieżących pochowań, przyjmowania opłat za grób oraz realizacji wniosków dotyczących prac kamieniarskich.

Aby zminimalizować konieczność osobistych wizyt w urzędzie, jednostka zachęca mieszkańców do wnoszenia opłat przelewem lub przekazem na numer rachunku bankowego Zarządu Cmentarzy Komunalnych w Krakowie:

Wpłacający powinien w tytule przelewu lub przekazu podać dane pozwalające na właściwe zakwalifikowanie wpłaty. Wymagana jest informacja, w czyim imieniu dokonywana jest wpłata oraz czego wpłata dotyczy.

Pozostałe sprawy – na przykład uzyskanie informacji dotyczącej miejsca pochowania zmarłego, składanie wniosku o regulację stanu prawnego, składanie dyspozycji, pełnomocnictw oraz pozostałych wniosków – powinny być załatwiane drogą telefoniczną, pisemną, elektroniczną lub poprzez pozostawienie dokumentu w skrzynkach na korespondencję znajdujących się przy wejściach do budynków ZCK, w których prowadzona jest obsługa klienta.

Szczegółowe dane kontaktowe właściwe w sprawach dotyczących uzyskania informacji i załatwiania spraw: