górne tło

Informacja pasażerska po nowemu

Zaktualizowana została Księga Identyfikacji Wizualnej Pojazdów Komunikacji Miejskiej w Krakowie. Opracowano również zupełnie nową Księgę Informacji Pasażerskiej Komunikacji Miejskiej w Krakowie – informuje Zarząd Transportu Publicznego.

Inicjatywę aktualizacji KIW oraz opracowania KIP podjął ZTP w trosce o uporządkowanie elementów informacji pasażerskiej oraz o poprawę jej estetyki i czytelności w pojazdach i na przystankach KMK.

Operatorzy świadczący usługi przewozowe w ramach KMK oraz podmioty zajmujące się utrzymaniem infrastruktury przystankowej są zobowiązani do wprowadzenia zapisów z obu ksiąg.

Księga Identyfikacji Wizualnej obowiązuje w Krakowie od 2014 r. Zawiera zasady dotyczące malowania pojazdów i tapicerki w nowo wprowadzanych pojazdach, a także oznakowanie w postaci piktogramów dla wszystkich pojazdów.

Aktualizacja księgi dopuściła jednobarwne malowanie tramwajów, a także uporządkowała zestaw piktogramów. Oznaczenie w postaci naklejek z piktogramami, zgodnie z zapisami Zarządzenia Prezydenta Miasta Krakowa, musi zostać dostosowane do zapisów KIW we wszystkich pojazdach w ciągu 12 miesięcy.

Druga z ksiąg stanowi uzupełnienie KIW i jest odpowiedzią na panujący wizualny chaos w informacji pasażerskiej na przystankach i w pojazdach KMK. Mowa o cennikach biletów, przepisach porządkowych, schematach komunikacyjnych czy informacjach o przystankach podwójnych i numerach alarmowych, które widnieją w gablotach przystankowych i w ramkach ekspozycyjnych w pojazdach.

KIP zawiera pełen zestaw informacji pasażerskiej z określeniem jej ułożenia w gablotach i ramkach w pojazdach.

Nowy wzór jest minimalistyczny i bazuje na szaro-czarnym layoucie z logo Zarządu Transportu Publicznego. Operatorzy świadczący usługi przewozowe w ramach KMK oraz podmioty zajmujące się utrzymaniem przystanków KMK mają sześć miesięcy na wprowadzenie nowego wzoru.