Ulice Nowosądecka i Witosa są fragmentem trzeciej obwodnicy miasta i pełnią istotne funkcje w codziennej komunikacji między dzielnicami Krakowa. Wzdłuż nich biegnie także ważny ciąg tramwajowy, który łączy m.in. Kurdwanów z innymi rejonami miasta. Zarówno ciąg drogowy, jak i tramwajowy, zostaną przedłużone w ramach budowy Trasy Łagiewnickiej w kierunku zachodnim.
Na obu wymienionych ulicach skrzyżowania i przejścia dla pieszych zabezpieczone są sygnalizacją świetlną. Urządzenia nimi sterujące zostały zainstalowane ponad 10 lat temu w ramach pierwszego Systemu Sterowania Ruchem. Ich oprogramowanie odbiega więc aktualnością od najnowocześniejszych rozwiązań, dlatego wymagają modyfikacji. W tym celu, w ramach projektu organizacji ruchu przeprojektowano programy sygnalizacji świetlnych.
Ponadto zostaną również wprowadzone zmiany, będące odpowiedzią na zgłaszane przez mieszkańców postulaty.
Uwzględniono też sugestie mieszkańców, dotyczące bezpieczeństwa wszystkich uczestników ruchu drogowego, takie jak:
Ukończenie powyższych prac powinno nastąpić do 20 września. Rozwiązania te są jednym z elementów wdrażania Polityki Transportowej Miasta Krakowa i mają na celu usprawnienie poruszania się wszystkich użytkowników ruchu drogowego. Wymiana oprogramowania wymaga ponownej kalibracji rozwiązań Systemu Sterowania Ruchem. W związku z tym, ewentualne korekty rozwiązań, wynikające z jego funkcjonowania, będą wdrażane na bieżąco – tak, aby przepustowość każdego skrzyżowania była wykorzystywana w sposób optymalny.
W związku z wprowadzanymi zmianami, prosimy o zwracanie szczególnej uwagi na nowe oznakowanie. W przypadku dostosowywania się sygnalizacji świetlnej do zmieniającego się ruchu na drodze, przejściowo mogą występować utrudnienia.
Dlatego, aby jak najszybciej zakończyć prace nad systemem i wyeliminować wspomniane utrudnienia, prosimy o mailowe zgłaszanie pojawiających się problemów. Informacje prosimy kierować na adres: zmiana.witosa@um.krakow.pl. W celu dokładnej diagnozy sytuacji drogowej, prosimy również o wysyłanie podstawowych informacji typu: data, godzina, skrzyżowanie, kierunek jazdy, w którym występowały utrudnienia.