górne tło

#EKOrEWOLUCJA: czas na letnie orzeźwienie

Od kilkunastu dni trwa astronomiczne lato. W trzeciej odsłonie miejskiej kampanii informacyjno-edukacyjnej #EKOrEWOLUCJA dowiemy się, jak bardzo ważna w codziennym życiu każdego z nas jest woda i co robi miasto, by krakowska kranówka zawierała cenne minerały, była smaczna i zdrowa.

Najpopularniejsze skojarzenia z okresem lata to woda, wakacje i słońce. W #EKOrEWOLUCJI nie może być inaczej – woda będzie głównym bohaterem cyklu.  Postaramy się opowiedzieć o wodzie w możliwie najszerszy sposób. Skupimy się na wodzie z kranu, czyli słynnej na całym świecie krakowskiej kranówce, która zawiera cenne minerały, jest czysta i zdrowa. Będziemy zachęcać do jej picia, a co za tym idzie zużywania mniejszej ilości plastiku i ochrony środowiska.

W naszym edukacyjnym cyklu pokażemy cały proces uzdatniania wody, czyli przygotowania jej do picia, by takie hasła jak ozonowanie, koagulacja, sedymentacja, filtracja i dezynfekcja przestały być wiedzą tajemną.

Nie zapominajmy też, że woda to także deszcz i deszczówka, która jest wyjątkowo cenna w pojawiających się coraz częściej okresach suszy, podczas których niezwykle istotne jest racjonalne gospodarowanie wodami opadowymi. Warto pamiętać także, o udzielanych przez miasto dotacjach na wykonywanie systemów do gromadzenia i wykorzystywania wód opadowych i roztopowych.

Latem wrócimy z nową niekonwencjonalną formą ekologicznego przekazu, jaką jest mural i której znakiem rozpoznawczym, będzie wypływające z tuby hasło #EKOrEWOLUCJA. O szczegółach poinformujemy wkrótce.

Przygotowaliśmy także popularną w edycjach zimowej oraz wiosennej serię ciekawostek i konkursowych pytań skierowanych za pośrednictwem miejskich kanałów społecznościowych, do zainteresowanych i zaangażowanych ekologicznie krakowian. Będziemy pytać m.in. kranówkę, długość sieci wodociągowej, funkcjonujące na terenie miasta pitniki czy koszty produkcji wody z kranu.

Przypomnijmy, że kampania informacyjno-edukacyjna #EKOrEWOLCUJA podzielona została na cztery tury, analogiczne do pór roku, a każda z nich charakteryzuje się innym motywem przewodnim. Zimowej odsłonie akcji towarzyszyła czysta energia, wiosennej – zieleń, a jesienią ekologiczny transport.