górne tło

Trwa akcja „Bądź turystą w swoim mieście – zwiedzaj Kraków”

Rozkręca się kampania „Bądź turystą w swoim mieście – zwiedzaj Kraków”. Do akcji zgłaszają swoje pomysły i inicjatywy lokalni przedsiębiorcy, instytucje, aktywiści, artyści, mieszkańcy Krakowa. Jest to inicjatywa oparta na zasadach partycypacji – skierowana do wszystkich mieszkańców Krakowa, której celem jest wsparcie lokalnych przedsiębiorców.

Ogłoszona przez prezydenta Krakowa Jacka Majchrowskiego kampania skierowana jest w głównej mierze do lokalnej społeczności, a jej celem jest pobudzenie lokalnej gospodarki i włączenie mieszkańców Krakowa w proces przywracania miastu miana turystycznej stolicy Polski. Kraków w czasie pandemii koronawirusa nie zapomina oczywiście o bezpieczeństwie swoich mieszkańców, dostosowując skalę swojej akcji do aktualnej sytuacji i możliwości wynikających z rządowych regulacji. Obecny stan spraw pozwala jednak wejść projektowi w kolejny etap.

Już teraz mieszkańcy Krakowa mogą zgłaszać chęć otrzymania materiałów brandingowych promujących akcję, które będą mogli zamieszczać w prowadzonych przez siebie firmach, instytucjach i lokalach, a także w mediach społecznościowych. Mogą przesyłać także swoje pomysły i czynnie uczestniczyć w akcji. Pomagają im w tym specjalnie wyznaczeni koordynatorzy poszczególnych obszarów.

 

W strukturach Krakowskiego Biura Festiwalowego, które jest operatorem kampanii społeczno-informacyjnej, zostali wyznaczeni koordynatorzy następujących obszarów: muzyka, film, literatura, rękodzieło i rzemiosło, turystyka, działania lokalne (NGO), gastronomia oraz biznes. Przekazują podmiotom zainteresowanym zaproszeniem krakowianek i krakowian do skorzystania z ich oferty materiały oraz aktualizowane na bieżąco komunikaty na temat prowadzonej kampanii.

Materiały brandingowe

Każda wiadomość e-mail wyrażająca chęć otrzymania materiałów, bez względu na obszar zainteresowania, powinna zawierać:

Uruchomione są specjalne adresy e-mail, przypisane do konkretnych obszarów projektu:

Zainteresowane podmioty powinny wybrać właściwy adres e-mail, odpowiadający charakterowi proponowanego działania oraz przesłać zgłoszenie. Ze względu na prognozowane duże zainteresowanie akcją, uprzejmie prosimy o cierpliwość; koordynatorzy poszczególnych obszarów sukcesywnie zapoznają się ze wszystkimi propozycjami mieszkańców i będą przekazywać materiały promujące akcję. Każda wiadomość zostanie przeanalizowana z uwagą.

Kanały komunikacji

Działania komunikacyjne w ramach projektu „Bądź turystą w swoim mieście – zwiedzaj Kraków”, będą się odbywać za pomocą specjalnie do tego przeznaczonych kanałów w mediach społecznościowych: w portalu Facebooku na profilu Bądź turystą w swoim mieście – Zwiedzaj Kraków, zaś w portalu Instagram na profilu @badzturysta. Zostaną także wykorzystane ju istniejące kanały w mediach społecznościowych, takie jak Kraków Experience oraz profile miasta Kraków i marek zarządzanych przez Krakowskie Biuro Festiwalowe. 

Zachęcamy lokalnych przedsiębiorców, instytucje, aktywistów, artystów i wszystkich mieszkańców Krakowa do zamieszczania w swoich mediach społecznościowych materiałów, które będą dostępne na wskazanych profilach.

Dołącz do akcji

Polub profil Bądź turystą w swoim mieście – Zwiedzaj Kraków na Facebooku, bądź też z nami na @badzturysta na Instagramie.

 

Trzy obszary kampanii społeczno-informacyjnej

Ogłoszona 24 kwietnia kampania, prowadzona pod hasłem „Bądź turystą w swoim mieście – zwiedzaj Kraków”, została podzielona na trzy obszary.

Pierwszy z nich – wydarzenia otwarte to zaproszenie do ponownego odkrywania Krakowa przez jego mieszkańców poprzez uczestnictwo w tematycznych spacerach z obszaru literatury, muzyki, filmu, rzemiosła, rękodzieła, miejsc pamięci, historii Krakowa, które będą prowadzone przez profesjonalnych przewodników, entuzjastów, artystów, aktywistów, literatów. W ramach wydarzeń otwartych znajdzie się także miejsce na otwarte wydarzenia kulturalne czy społeczne, jak pikniki czy małe koncerty.

Kolejny obszar to warsztaty. Do współpracy zaproszane są liczne firmy, instytucje oraz osoby, które prowadzą ciekawe merytorycznie i zróżnicowane tematyką warsztaty. To sposób na uruchomienie lokalnej gospodarki także w obszarze turystyki, a dla samych krakowian także doskonała okazja do poszerzenia swojej wiedzy i umiejętności poprzez uczestnictwo w nieszablonowych zajęciach za niewielką opłatą.

Trzecim obszarem są z kolei działania oparte o dzielenie się zdjęciami i materiałami wideo z warsztatów, spacerów i otwartych imprez publikowanych w mediach społecznościowych z hashtagami #badzturystawswoimmiescie oraz #zwiedzajkrakow. Dzięki temu Kraków poprzez media społecznościowe chce pokazać całemu światu, że aktywnie przygotowuje się na powrót do pełnowymiarowego funkcjonowania w nowej rzeczywistości.

Zastrzeżenia:

Pobierz