górne tło

80 dodatkowych kursów na najbardziej obleganych liniach

W poniedziałek, 30 marca piętnaście rezerwowych autobusów MPK SA wykonało aż 80 dodatkowych kursów na tych liniach, gdzie na transport oczekiwało więcej pasażerów niż wynosi dopuszczalny obecnie limit. Dodatkowe autobusy zostały skierowane wszędzie tam, gdzie liczba pasażerów przekroczyła połowę miejsc siedzących w pojeździe.

Najwięcej kursów, bo aż 50 było potrzebnych na liniach aglomeracyjnych. Dodatkowe autobusy wyjeżdżały najczęściej na linie: 204, 211, 239 i 283. Były potrzebne nie tylko w godzinach porannego szczytu, ale także w godzinach popołudniowych, między godzinami 15.00 a 18.00 – w tym czasie tylko na linach 253 i 283 po zgłoszeniach od kierowców rezerwy były wysyłane do ruchu 6 razy.

Podczas kontroli 30 marca z powodu zbyt dużej liczby pasażerów policja zatrzymała jeden autobus. Był to kurs na linii aglomeracyjnej nr 211 w godzinach porannych w rejonie Wolicy. Po kontroli natychmiast został wysłany dodatkowy autobus.

Na liniach autobusowych miejskich najwięcej dodatkowych kursów, bo aż 12, było potrzebnych na linii nr 172 (o takiej potrzebie informowali dyspozytorów MPK kierowcy). Wzmocnienia były też potrzebne na liniach nr 125 i 503.

Także na liniach tramwajowych były wykorzystywane dodatkowe wagony. Taka konieczność była przede wszystkim na linii nr 9, ale również na liniach nr 13 i 50 (wniosek o zwiększenie częstotliwości kursowania na tych linach trafi do Zarządu Transportu Publicznego).

Przypomnijmy, że od 30 marca zwiększyła się częstotliwość kursowania autobusów na kilkudziesięciu liniach. Częstsze kursy zostały uruchomione przede wszystkim w godzinach porannego i popołudniowego szczytu. W porównaniu do poprzedniego tygodnia obecnie na liniach regularnych kursuje 70 autobusów więcej.

Cały czas w najważniejszych miejscach przesiadkowych pracują inspektorzy ruchu MPK, którzy w przypadku wystąpienia takiej potrzeby, uruchomią dodatkowe kursy.

Miejski przewoźnik apeluje do wszystkich pasażerów o wyrozumiałość,  zachowanie odpowiedniego dystansu w pojazdach komunikacji miejskiej i stosowanie się do wszystkich wytycznych służb porządkowych.