górne tło

Trzecia edycja akcji Hoover Table

91 lat temu, dokładnie 4 marca 1929 Herbert Hoover rozpoczynał swoją misję 31. Prezydenta Stanów Zjednoczonych.

Inauguracja była szczególna, bo też  szczególny człowiek obejmował funkcję Prezydenta USA, będąc już u szczytu osiągnięć biznesowych i społecznych o międzynarodowym wymiarze. Akcja humanitarna sprzed ponad wieku dla Polski i Europy po pierwszej wojnie światowej, którą dowodził Hoover uważana jest nadal  za największą pomoc humanitarną do tej pory. Warto pamiętać człowieka, który stał na czele tej akcji i inspirować się jego humanitaryzmem, determinacją i dalekowzrocznością.

Dlatego już po raz trzeci w Krakowie odbędzie się akcja „Hoover Table – Stolik Hoovera”, przypominająca o 31. prezydencie Stanów Zjednoczonych, dzięki któremu pomoc otrzymały także miliony dzieci w Polsce.  

Hoover Table Jak co roku dzieci i młodzież wezmą udział w konkursie, tym razem zatytułowanym  „Gdybym był Hooverem...”, którego celem jest nie tylko szerzenie wiedzy o Amerykańskim Przyjacielu polskich dzieci, ale także inspirowanie do działań nakierowanych na pomoc innym, jeszcze bardziej potrzebującym. Do końca września uczniowie będą mogli nadsyłać prace plastyczne, literackie bądź film wideo, w których wcielą się w postać Hoovera pokazując różne kreatywne formy oferowania pomocy innym.  Laureaci w nagrodę pojadą na letnie obozy z nauką języka angielskiego. Ich wypoczynek sfinansują sponsorzy. W tym roku firmy zrzeszone w Amerykańskiej Izbie Handlowej dodatkowo zaproszą uczestników konkursu do udziału w warsztatach z kodowania i nauki języka angielskiego.  

Nazwa akcji – „Hoover Table” – to nawiązanie do tego, co w sierpniu i wrześniu będzie się działo w krakowskich restauracjach. Ich właściciele udostępnią co najmniej jeden stolik, a dowolny procent dochodu z posiłków tam podawanych, nie mniejszy jednak niż 1000 zł,  przeznaczą na sfinansowanie obozu dla zwycięzców konkursu „Gdybym był Hooverem...” Wystarczy zjeść posiłek w jednej z restauracji, które się w akcję zaangażowały, by wesprzeć potrzebujące dzieci. Kolejną formą wsparcia akcji będzie zaangażowanie firm-sponsorów, które będą dokonywać wpłat bezpośrednio na konto Polskiego Instytutu  Filantropii.  Amerykańska Izba Handlowa w Polsce i Izba Przemysłowa Handlowa w Krakowie w tym roku także będą partnerami akcji zachęcając swych członków do udziału w projekcie. Liczymy na to, że indywidualne firmy i przedsiębiorcy, którzy wspierali dwie poprzednie edycje dołączą do grona tegorocznych darczyńców. Organizatorzy 3. edycji akcji mają także nadzieję, że do grona darczyńców dołączy wielu nowych sponsorów.

„Krakowianie chętnie przyłączają się do inicjatyw charytatywnych, zazwyczaj uczestnicząc w biegach” – mówiła zastępca prezydenta Krakowa ds. edukacji Anna Korfel-Jasińska. „Ta akcja ma inną formułę: łączy przyjemność, czyli posiłek w restauracji, z dobroczynnością. To dobrze zainwestowane pieniądze, bo pomagamy dzieciom z placówek opiekuńczo-wychowawczych i gorzej sytuowanych rodzin” – podkreśla.

„Herbert Hoover jest personifikacją tego co najlepsze w USA. Nie ma chyba większego hołdu dla prezydenta niż kontynuacja jego dzieła w duchu i z poczucia potrzeby pomocy humanitarnej” – mówi o projekcie Konsul Generalny USA w Krakowie Patrick T. Slowinski, dodając, że prowadzony w Krakowie projekt jest ważny nie tylko dla dzieci, które lepiej poznają język angielski, ale także dla społeczeństwa, bo „umacnia on wartość filantropii”.

Wyniki konkursu zostaną ogłoszone na początku grudnia, wcześniej – 23 października odbędzie się gala i koncert na cześć Herberta Hoovera połączone z wręczeniem statuetek wszystkim darczyńcom.

Partnerami 3. edycji HooverTable są: Urząd Miasta Krakowa, Konsulat Generalny USA w Krakowie, Amerykańska Izba Handlowa w Polsce, Izba Przemysłowo-Handlowa w Krakowie, Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej, Polski Instytut Filantropii i Krakowskie Biuro Festiwalowe i Muzeum Armii Krajowej.

Relacje z poprzednich edycji oraz numer konta dostępne są na stronie www.hoovertable.pl