górne tło

Krowodrzę Górkę i Górkę Narodową połączy tramwaj

W najbliższych dniach zostanie ogłoszony przetarg na budowę linii tramwajowej, łączącej Krowodrzę Górkę z Górką Narodową. Będzie to III etap Krakowskiego Szybkiego Tramwaju, szczególnie oczekiwany przez mieszkańców północnego Krakowa, którzy liczą na lepsze skomunikowanie z centrum miasta. Koszt inwestycji szacowany jest na ok. 350 mln zł, część z tej kwoty stanowić będzie dofinansowanie z Unii Europejskiej.

Wykonawca wyłoniony w przetargu będzie miał za zadanie wykonanie projektu inwestycji, uzyskanie niezbędnych decyzji administracyjnych, budowę nowego odcinka linii tramwajowej wraz z układem drogowym oraz przeprowadzenie prób i testów na wybudowanej infrastrukturze. Pięciokilometrowa trasa poprowadzi przez osiedla Krowodrza Górka, Prądnik Biały i ul. Pachońskiego do Górki Narodowej.

Inwestycja obejmuje m.in. budowę i rozbudowę torowiska tramwajowego wraz z utworzeniem i przebudową przystanków tramwajowych, peronów i zatok autobusowych oraz  budowę sieci trakcyjnej. W zakres prac wchodzi także przebudowa pętli tramwajowo-autobusowej Krowodrza Górka, budowa pętli tramwajowo-autobusowej Górka Narodowa, a także budowa trzech parkingów w systemie „P&R" w rejonie dwóch pętli tramwajowych i przy skrzyżowaniu z ul. Pachońskiego.

Budowa tej linii to dobra informacja również dla kierowców. W ramach zadania rozbudowane zostaną ulice: Pachońskiego, Siewna, Bociana oraz powstanie nowy odcinek drogi na osiedlu Górka Narodowa – od projektowanego skrzyżowania z ul. Banacha do al. 29 Listopada.

Rozbudowa układu drogowego obejmuje także nowe obiekty inżynierskie, tj. tunelu w ciągu ul. Opolskiej, estakady nad doliną Sudoł, kładki dla pieszych nad trasą KST (na wysokości ul. Szopkarzy i Danka), mostów na rzece Białucha i na potoku Bibiczanka oraz wiaduktu kolejowego.

Koszt inwestycji szacowany jest na ok. 350 mln zł, część z tej kwoty stanowić będzie dofinansowanie z Unii Europejskiej.