górne tło

Uchwała krajobrazowa: ponad 2 tysiące wypełnionych ankiet

Do 13 czerwca krakowianie wypełnili ponad 2 tys. ankiet dotyczących uchwały krajobrazowej. Kolejne wciąż spływają i są sukcesywnie rejestrowane. Konsultacje trwają do 24 czerwca. I Ty możesz wypełnić ankietę – każdy głos się liczy.

W ankietach na temat uchwały krajobrazowej można odpowiadać na zamknięte pytania jak i komentować proponowane zmiany w prawie. Komentarze dają możliwość nie tylko wyrażenia opinii za lub przeciw, ale przede wszystkim stwarzają okazję do konfrontacji poglądów i przedstawienia merytorycznej propozycji zmiany czy korekty zaproponowanych regulacji.

W komentarzach pojawiają się zarówno głosy poparcia dla proponowanych rozwiązań, jak poniżej:

„Im mniej reklam tym lepiej. W dobie Internetu ograniczenie reklam do witryn sklepów lub jedynie małych szyldów jest idealnym rozwiązaniem. Odsłania naszą piękną architekturę miasta. A szukając sklepów i tak zawsze lokalizujemy o najpierw w internecie po czym udajemy się na miejsce z dokładnym adresem.”

„W tym temacie należy podjąć decyzje twardej ręki. Tak ma być i koniec. Nie można się ugiąć pod naporem wielkich gigantów reklamy. Byłam na spotkaniu gdzie te firmy tak strasznie krzyczały ze przecież cały czas tak funkcjonują i k0omu to przeszkadza. A no przeszkadza nam mieszkańcom mamy tego serdecznie dość. Zaśmiecili nasze ulice i pozasłaniali budynki. Wygląda to koszmarnie. […]”

jak i głosy krytyczne:

„Uważam ze reklamy są częścią krajobrazu i mi osobiście w niczym nie przeszkadzają. Jestem właścicielem działki na którym stoi nośnik, płace podatki i dlaczego ktoś ma ograniczać moja swobodę gospodarcza ?”

„Uważam że projekt uchwały jest zbyt restrykcyjny i przyczyni się do mniejszych wpływów do kasy państwa/miasta z podatków. Przedsiębiorcy z branży reklamowej nie będą zarabiali a więc nie będą płacili podatków z działalności, osobom prywatnym wynajmującym działki pod reklamy również spadną dochody.[…]”

(zachowana oryginalna pisownia)

Warto zaznaczyć, że zdecydowana większość negatywnych opinii nie dotyczy konkretnych rozwiązań koncepcji uchwały reklamowej w zakresie zasad i warunków sytuowania reklam i szyldów a samej idei ograniczenia liczby reklam w przestrzeni publicznej. Zamieszczone w ankietach negatywne komentarze nie zawierają propozycji alternatywnych zapisów i ewentualnego kierunku uporządkowania sytuacji, lecz skupiają się na negacji przyjętej koncepcji porządkowania miasta z reklam. Z drugiej strony, część ankietowanych uważa zaproponowane zapisy za zbyt liberalne w stosunku do ich oczekiwań i proponuje wręcz całkowite usunięcie reklam, np. ze Starego Miasta.

Uchwała krajobrazowa - ankieta - 8 czerwca

Ankietę można wypełnić do 24 czerwca. Wszystkie kluczowe informacje na temat uchwały krajobrazowej można znaleźć w specjalnej zakładce na stronie Urzędu Miasta Krakowa.

Dziś (13 czerwca) o 18.00 w Centrum Dialogu Obywatelskiego przy ul. Brackiej 10 odbędzie się spotkanie informacyjne dla radnych dzielnicowych. Wciąż trwają dyżury projektantów, także przy ul. Brackiej 10, gdzie można skonsultować wstępny projekt uchwały.

Włącz telewizja.krakow.pl i zobacz, czym żyje Kraków