górne tło

Rozwijamy turystykę biznesową

Promocja turystyki biznesowej w Małopolsce na rynkach zagranicznych – projekt przygotowany przez Miasto Kraków reprezentowane przez Krakow Convention Bureau Wydziału Informacji Turystyki i Promocji Miasta – lidera projektu, Krakowskie Biuro Festiwalowe i Województwo Małopolskie - otrzymał dofinansowanie w wysokości 814 050 zł w ramach Funduszu Partnerskiego - Promocja Małopolski na arenie międzynarodowej. Co ważne, projekt otrzymał najwyższą ocenę merytoryczną i strategiczną. Wartość całego projektu wynosi 1 146 800 zł

To nie jedyna dobra wiadomość. Drugi wspólny projekt Krakowskiego Biura Festiwalowego i Krakow Convention Bureau, który ze strony Polskiej wspierają także: Fundacja Uniwersytetu Ekonomicznego i UMK oraz Szwajcarski Uniwersytet – Instytut Turystyki szkoły HE, otrzymał dotację w wysokości 712 623 zł na realizację projektu w ramach Funduszu Partnerskiego Szwajcarskiego Grantu Blokowego. Ten projekt również otrzymał najwyższą ocenę merytoryczną. Wartość całego projektu to 791 804 zł, a wysokość dotacji stanowi 90% wartości całego projektu.

Celem projektu Promocja turystyki biznesowej w Małopolsce na rynkach zagranicznych jest tworzenie oraz promowanie za granicą kompleksowej oferty Małopolski jako atrakcyjnej destynacji turystyki biznesowej. W latach 2012-2013 zaplanowano realizację kampanii promocyjnej Krakowa i Małopolski przybliżającej potencjał regionu na polu turystyki biznesowej. Kampania zostanie zaprezentowana na najważniejszych wydarzeniach branżowych w Barcelonie, Frankfurcie, Paryżu, Londynie, Brukseli oraz na rynkach skandynawskich oraz podczas specjalnie zorganizowanych prezentacji typu road show. Działania te wesprze kampania prasowa i internetowa w zagranicznych mediach branżowych.

Główny nacisk zostanie położony na:

- infrastrukturę oraz sektor usług działających na rzecz organizatorów spotkań i ich uczestników;

- nowo powstające obiekty, a także udogodnienia infrastrukturalne, które są jeszcze w fazie inwestycji, a stanowią kluczowe czynniki świadczące o potencjale i atrakcyjności oferty regionalnej (m.in. nowo powstające centra konferencyjne, w tym Centrum Konferencyjne ICE, którego operatorem jest Krakowskie Biuro Festiwalowe);

- walory przyrodnicze i kulturowe regionu - jako ciekawych miejsc organizacji imprez towarzyszących spotkaniom oraz atrakcje turystyczne jako program fakultatywny dla uczestników konferencji.

Z kolei projekt w ramach Funduszu Partnerskiego Szwajcarskiego Grantu Blokowego jest rozłożony na trzy lata i ma na celu stworzenie narzędzia badającego wpływ ekonomiczny przemysłu spotkań na gospodarkę Krakowa. Realizacja zaplanowanych działań pozwoli na stworzenie mocnego narzędzia pokazującego wagę przemysłu spotkań i pośrednio rozwoju infrastruktury w tym zakresie. Koordynatorem projektu będzie Krakow Convention Bureau. Warto zaznaczyć, że będą to pierwsze tego typu badania w Polsce. (KF)