W sprawach kosztów inwestycji, oparów chemicznych, stref wolnych od dymu tytoniowego na przystankach, stworzenia kolejnego stanowiska pełnomocnika Prezydenta i wielu innych interpelują radni: Agnieszka Łętocha, Łukasz Gibała, Rafał Zawiślak, Eliza Dydyńska-Czesak i Łukasz Maślona.
Radna Agnieszka Łętocha prosi Prezydenta o pilne podjęcie działań mających na celu naprawę chodnika na odcinku od nr 75 ul. Kościuszki do nr. 26 przy ul. Senatorskiej. Radna informuje, że ciąg pieszy w tym miejscu zapadł się co prowadzi do powstawania rozległych kałuż, zamieniających się podczas ostatnich przymrozków w lodowiska, a obecnie w związku z prowadzonymi pracami instalacyjnymi, chodnik jest rozkopany i według radnej jest to doskonała okazja, aby wyrównać jego powierzchnię i poprawić jego stan na dłużej. Radna prosi też o informację, kiedy zostaną przywrócone na odcinku Senatorska/Kościuszki stojaki na rowery, zdemontowane podczas prowadzonych prac remontowych ul. T. Kościuszki. Do interpelacji radna załączyła dokumentacje fotograficzną.
Radny Łukasz Gibała interpeluje w kilku sprawach. Pierwsza dotyczy wskazania szacowanych całkowitych kosztów (z wyszczególnieniem kosztów opracowania dokumentacji projektowej, w tym w zakresie ewentualnych kosztów uzyskania decyzji ZRID, i wykonania robót budowlanych) kilku inwestycji tj.: rozbudowy Szkoły Podstawowej nr 66 poprzez utworzenie nowej lokalizacji, utworzenia filii Biblioteki Kraków na Zabłociu oraz przebudowy ulic Poręba, Ceglarskiej, Stolarza, Dobrowolskiego, Spacerowej (całość ulic, wraz z odwodnieniem i budową chodnika). Radny prosi również o podanie całkowitych kosztów dotyczących budowy oświetlenia na ul. Półłanki na odcinku od ul. Nad Drwiną do ul. Christo Botewa, w szczególności w rejonie przystanku autobusowego „Bazarowa”, remontu sanitariatów w Zespole Szkolno-Przedszkolnym nr 10 oraz przebudowy ciągu pieszego wzdłuż bloku na os. Na Wzgórzach 41 wraz z przebudową ciągu pieszego w stronę ul. Kocmyrzowskiej. W kolejnej interpelacji Łukasz Gibała pisze o zgłoszeniach od mieszkańców, dotyczących szkodliwego wpływu na zdrowie ich oraz zwierząt chemicznych środków chwastobójczych stosowanych w przestrzeni publicznej. Mieszkańcy wskazują, że takie środki, uwalniające niebezpieczne opary, stosowane są m.in. na terenach będących w zarządzie szkół i przedszkoli. Radny prosi Prezydenta o podjęcie stosownych działań w celu wprowadzenia zakazu stosowania tego rodzaju środków na terenach zarządzanych przez Miasto oraz o rozważenie możliwości wystosowania apelu o ograniczenie stosowania chemicznych środków chwastobójczych i zachowanie w tym zakresie zasad bezpieczeństwa do podmiotów takich jak spółdzielnie i wspólnoty mieszkaniowe. Następna interpelacja radnego Gibały dotyczy budowy toru motocyklowo-samochodowego. Radny przypomina, że w ramach II edycji Budżetu Obywatelskiego w 2015 roku w kategorii zadań ogólnomiejskich zwyciężył projekt zakładający budowę toru motocyklowo-samochodowego wraz z placem manewrowym w rejonie Płaszowa. Radny prosi o informację, jakie działania w sprawie budowy toru zostały podjęte w ciągu ostatniego roku i jakie są planowane, a przede wszystkim kiedy mieszkańcy mogą się spodziewać realizacji zadania z budżetu obywatelskiego, które wybrali aż dziewięć lat temu.
Radny Rafał Zawiślak kieruje do Prezydenta trzy interpelacje. W pierwszej z nich zwraca się z prośbą o podjęcie działań mających na celu skuteczne poinformowanie mieszkańców i podróżnych o obowiązujących zasadach dotyczących wprowadzenia stref wolnych od dymu tytoniowego na przystankach komunikacji miejskiej. Radny proponuje umieszczenie widocznych informacji z wykorzystaniem naklejek lub plakatów informacyjnych oraz dostosowanie kampanii informacyjnej z wykorzystaniem narzędzi multimedialnych w pojazdach komunikacji miejskiej lub komunikatów głosowych. Zdaniem radnego wprowadzenie takich rozwiązań zwiększy świadomość społeczną na temat stref wolnych od dymu oraz przyczyni się do poprawy komfortu korzystania z przystanków komunikacji miejskiej. W kolejnej interpelacji Rafał Zawiślak pisze w sprawie stanu technicznego nowo wybudowanej drogi przy ulicy Myśliwskiej, która została zrealizowana w procedurze ZRID przez deweloperów na rzecz Gminy Miejskiej Kraków. Zgodnie z odpowiedzią na wcześniejszą interpelację radnego (OR-03.0003.640.2024), droga ta miała zostać w całości przejęta do zasobów gminy. Radny prosi o potwierdzenie, czy droga została w pełni przejęta przez gminę zgodnie z planem oraz na jakich zasadach. Radny szczególnie prosi o informację na temat działki 50/15, obr. 18 Podgórze, przez którą przebiega nowo powstała droga, a na której radny zauważył, że fragment asfaltu został wycięty i nieodpowiednio odtworzony. Radny prosi m.in. o informacje czy przedmiotowy odcinek drogi, pomiędzy ulicami Myśliwską 74 a Nowohucką został oficjalnie przejęty przez Gminę Miejską Kraków, na podstawie jakiego zezwolenia ZDMK prowadzone były prace polegające na wycinaniu asfaltu i jego nieodpowiednim odtworzeniu w nawierzchni nowo powstałej drogi oraz jakie są przyjęte standardy dotyczące napraw nawierzchni i odtworzeń infrastruktury na nowo wybudowanych drogach. Radny prosi o pilne odtworzenie nawierzchni oraz chodników, zgodnie z oczekiwaniami mieszkańców oraz obowiązującymi normami. Radny dołączył do interpelacji dokumentację fotograficzną. W kolejnej interpelacji radny Zawiślak nawiązuje do posiedzenia Komisji Infrastruktury Rady Miasta Krakowa, które odbyło się 18 listopada i dotyczyło między innymi projektu Trasy Zwierzynieckiej. Ze względu na nagłe zakończenie posiedzenia mieszkańcy nie dostali odpowiedzi na zadawane pytania. W związku z tym radny przysyła do Prezydenta szereg zadanych przez mieszkańców pytań i prosi o udzielenie na nie odpowiedzi.
Radna Eliza Dydyńska-Czesak porusza w interpelacji temat liczby miejsc parkingowych przy szpitalach znajdujących się w strefie płatnego parkowania i prosi m.in. o informacje które szpitale w Krakowie znajdują się na terenie objętym strefą płatnego parkowania, jaką liczbą miejsc postojowych dla pacjentów dysponują te szpitale, ile z tych miejsc jest oznaczone jako miejsca dla osób z niepełnosprawnościami i jaka jest procedura postępowania na wypadek jeśli pacjent nie znajdzie wolnego miejsca na szpitalnym parkingu.
Radny Łukasz Maślona, w związku ze stworzeniem kolejnego stanowiska pełnomocnika Prezydenta Miasta Krakowa, zwraca się z prośbą o informację ilu było pełnomocników Prezydenta Miasta Krakowa w dniu odejścia ze stanowiska prezydenta Jacka Majchrowskiego, ilu pełnomocników, pomijając toczące się postepowanie w sprawie powołania pełnomocnika ds. współpracy ze środowiskiem biznesowym, jest obecnie i jakie jest uzasadnienie dla stworzenia nowego stanowiska, skoro funkcjonują już społeczni doradcy Prezydenta Miasta Krakowa w temacie, który jest zbieżny z zakresem działania nowego pełnomocnika.
Pełna treść interpelacji jest dostępna TUTAJ.