„Desant" spadochronowy zawodników krakowskiego Wojskowego Klubu Sportowego WAWEL na sopocką plażę – tak, w niedzielę (21 sierpnia) Kraków kończy letnią kampanię promocyjną w nadmorskim kurorcie. W tandemach skoczyli również przedstawiciele władz Krakowa i Sopotu. Skokom towarzyszyły krakowskie animacje dla plażowiczów. Podczas imprezy Kraków reprezentują Magdalena Sroka, Zastępca Prezydenta ds. Kultury, a Sopot Jacek Karnowski, Prezydent Miasta Sopotu.
Samolot ze skoczkami krakowskiego Wojskowego Klubu Sportowego WAWEL Sekcji Spadochronowej, Magdaleną Jachim - rzecznikiem prasowym Prezydenta Miasta Sopotu oraz Marcinem Kandeferem - dyrektorem Wydziału Informacji, Turystyki i Promocji Miasta Krakowa na pokładzie, wystartował z lotniska Gdańskiego Aeroklubu w Pruszczu Gdańskim. Krakowski spadochronowy „desant” na sopocką plażę rozpoczął się ok. godz. 9.45. Skoczkowie lądowali w pobliżu mola. Na jednym ze spadochronów znajdowało się logo Krakowa.
Na plaży odbywają się także animacje dla dzieci. Atrakcje nawiązują do symboli kojarzonych z Krakowem, także tych wykorzystanych w akcji billboardowej Krakowa w ramach cross kampanii Kraków-Sopot – smoka i zamku. Dzieci ozdabiają smoka za pomocą kolorowych papierów, flamastrów, papierowych łusek i zygzaków. Na koniec, przyozdobiony smok zatańczy razem z nimi. W planie są również zabawy ruchowo-muzyczne. Będzie więc okazja żeby nauczyć się podstawowych kroków krakowiaka i zatańczyć go na plaży, w kąpielówkach. Maluchy będą też mogły zagrać hejnał na grzebieniu lub piszczałce. W programie animacji znajdzie się również malowanie twarzy – policzki i czoła plażowiczów ozdobią m.in. kojarzone z Krakowem pawie pióra i precle. Będą także konkursy-zgadywanki. Ich uczestnicy otrzymają drobne upominki – m.in. smoki-pomponiaki oraz gadżety z elementami krakowskimi ufundowane przez Międzynarodowe Centrum Kultury w Krakowie, Krakowskie Biuro Festiwalowe, Park Wodny w Krakowie oraz Urząd Miasta Krakowa. Koncepcję animacji przygotowała i poprowadzi je Grupa Reklamowa Niedzielski.
Skoki spadochronowe zakończą działania reklamowe Krakowa w Sopocie prowadzone w ramach trwającej od 1 lipca tego roku, letniej cross promocji obydwu miast. Formalne zakończenie kampanii nastąpi 31 sierpnia – wtedy z Sopotu znikną promujące Kraków siatki wielkoformatowe, flagi, multimedialny przystanek www.kraków.travel oraz stojąca na plaży dmuchana replika Barbakanu.
Do 21 sierpnia trwa również organizowana w ramach cross promocji Krakowa i Sopotu akcja bezpłatnego zwiedzania muzeów i atrakcji turystycznych obydwu miast. Sopocianie za darmo mogą zwiedzać Muzeum Sztuki Współczesnej w Krakowie, Galerię Sztuki Polskiej XIX wieku w Sukiennicach – Oddział Muzeum Narodowego w Krakowie i wejść na Wieżę Mariacką, a krakowianie obejrzeć zatokę z latarni morskiej w Sopocie, zwiedzić Państwową Galerię Sztuki i Muzeum Sopotu. Z promocji może skorzystać pierwszych dziesięć osób każdego dnia, które okażą dokument tożsamości potwierdzający adres zameldowania - krakowski w Sopocie i sopocki w Krakowie. (JK).