górne tło

Krakow Film Commission na Berlinale

W ramach międzynarodowych targów European Film Market, organizowanych podczas 64. Międzynarodowego Festiwalu Filmowego w Berlinie, odbyły się dwa oficjalne zjazdy: Europejskiej Sieci Funduszy Filmowych Cine-Regio i członków European Film Commission Network – EUFCN. Poza wieloma spotkaniami indywidualnymi przedstawiciele Krakow Film Commission wzięli udział w obu wydarzeniach.

Oferta filmowa Krakowa i Małopolski przygotowana na ten rok cieszyła się ogromną popularnością, co bardzo dobrze rokuje na najbliższy sezon filmowy. Festiwal i Targi jeszcze się nie zakończyły, ale już śmiało można mówić, że z naszej perspektywy bardzo się udały.

Podczas oficjalnego spotkania Stowarzyszenia Cine-Regio, którego członkiem jest Krakow Film Commission, przyjęto strategię wzajemnej promocji i jednolitej komunikacji, omówiono treść Cinema Communication, przygotowaną przez Komisję Europejską. W spotkaniu udział wziął przedstawiciel Komisji Europejskiej - Ansgar Held, który przybliżył założenia polityki unijnej w dziedzinie przemysłu audiowizualnego. Nie zabrakło także wymiany doświadczeń w dziedzinie koprodukcji i kreowania polityki audiowizualnej w regionach Europy. Stowarzyszenie promuje regionalne i lokalne tożsamości kulturowe i demokratyczne umocowania. Trzy główne cele Cine-Regio to: transfer wiedzy, polityka audiowizualna i koprodukcja. Członkowie Stowarzyszenia wraz z europejskim przemysłem filmowym są zaangażowani w inicjowanie i organizowanie działań w europejskich regionach.

Podczas zjazdu członków European Film Commission Network omówiono strategię działania sieci na rok 2014, a także udział w wydarzeniach branżowych oraz możliwości realizacji projektów, jakie stwarza nowy program Kreatywna Europa. EUFCN - to organizacja non-profit, wspierająca i promująca europejską kinematografię i kulturę filmową. Jej głównym celem jest: tworzenie sieci jak najbardziej aktywnych Europejskich Komisji Filmowych, promowanie wymiany informacji pomiędzy członkami organizacji, ciągły rozwój w ramach poszukiwań miejsc do realizacji zdjęć oraz prowadzenie zawodowych i edukacyjnych szkoleń dla członków organizacji. Organizacja zajmuje się także wspieraniem branży kinematograficznej, organizowaniem seminariów i konferencji, a także analizowaniem potrzeb producentów filmów kinowych i telewizyjnych oraz ich realizacją.