1 lipca ruszyła kampania promocyjna Krakowa w Sopocie w ramach wakacyjnej akcji reklamowej obu miast. Dla Sopotu oznacza to pojawienie się m.in. multimedialnego przystanku na deptaku, dmuchanego zamku na plaży, koncert krakowskiego Camero Cat oraz liczne animacje, gry miejskie i konkursy dla plażowiczów, a na koniec skoki spadochronowe.
Przeczytaj jak Sopot promował się na Wawelu...
Przystanek: Kraków
Na głównym deptaku Sopotu, przy ul. Monte Cassino, stanął multimedialny przystanek Kraków.travel, dzięki któremu turyści oraz mieszkańcy Sopotu mają stały dostęp do informacji o Krakowie. Mogą również posłuchać muzyki krakowskich artystów oraz hejnału.
Barbakan na plaży
Sopocką plażę zdobi dmuchany zamek w barwach Miasta (imitacja Barbakanu), wokół którego przez trzy weekendy wakacji będą organizowane animacje, gry miejskie i konkursy dla plażowiczów.
Kraków spotkasz wszędzie
Kraków promuje się także na nośnikach outdoorowych (siatki w Sopocie oraz citylighty na terenie Trójmiasta). W ramach kampanii Kraków dystrybuuje też materiały promocyjne o mieście przez centra informacji turystycznych w Sopocie. Autorem kreacji artystycznej kampanii Krakowa jest krakowska firma ART FM.
„Bo taki właśnie jest Kraków” – Camero Cat podbił serca mieszkańców i turystów Sopotu
W sobotę (9 lipca) na pl. Przyjaciół Sopotu zagrał, wywodzący się z Krakowa niezwykły zespół młodego pokolenia – Camero Cat.
Młodzi muzycy zachwycili sopocką publiczność ciekawym pomysłem na swój koncert. Nie tylko grali, ale i opowiadali historie, rozdawali czekoladowe cukierki, a przede wszystkim stworzyli niepowtarzalny klimat przypominający dawne teatry uliczne, jeżdżące z miasta do miasta. Po koncercie dostali wielkie brawa, a niektórzy widzowie ustawili się w kolejce po autografy, a nawet płyty.
Camero Cat to nowy i nietypowy, projekt muzyczny z pogranicza rocka, teatru i kabaretu, grający muzykę, którą można zaliczyć do nurtu alternatywny pop. Swoim unikatowym stylem Koty urzekły m.in. Czesława Mozila, który od początku istnienia zespołu wspiera młodych muzyków. Całość tworzą Ksawery Renczyński, Jakub „Jim” Dobrowolski i Julia Renczyńska. Do tria które tworzyło Kota Camero, dołączyły w ostatnim czasie kolejne trzy osoby, uzupełniając instrumentarium złożone z gitar akustycznych i basowej o wiolonczelę - Mateusz Kolankowski, instrumenty klawiszowe - Alicja Margolin i perkusję - Marcin „prof. Niebieski” Knapik.
Spadochroniarze wylądują z gadżetem
Na zamknięcie kampanii promocyjnej Krakowa planowany jest natomiast pokaz skoków spadochronowych na plaży w Sopocie, w wykonaniu zawodników z Wojskowego Klubu Sportowego WAWEL (20 sierpnia). Spadochroniarze będą wyposażeni w gadżety promujące Kraków – po wylądowaniu będą je rozdawać plażowiczom.