Camero Cat - jeden z najciekawszych zespołów młodego pokolenia (wywodzący się z Krakowa) już dzisiaj (sobota, 9 lipca) o godz. 20.30 zagra na placu Przyjaciół Sopotu, w pobliżu sopockiego mola. Koncert będzie jednym z elementów wspólnej kampanii promocyjnej Krakowa i Sopotu, która od początku lipca realizowana jest w obu miastach.
Zespół Camero Cat swoim unikatowym stylem – z pogranicza rocka, teatru i kabaretu, urzekł m.in. Czesława Mozila, który od początku istnienia grupy wspiera młodych muzyków. Camero Cat zagrają zarówno utwory ze swojej debiutanckiej płyty „Cat & Clocks”, jak i najnowsze piosenki, z drugiego krążka „Mad Tea Party”.
Koncert to kolejny element wspólnej kampanii Krakowa i Sopotu związanej m.in. z Prezydencją Polski w Radzie Unii Europejskiej. „Kraków i Sopot zostały wybrane na gospodarzy wydarzeń związanych z polską prezydencją. To ogromna szansa na międzynarodową promocję obydwu miast. Chcemy ją wykorzystać jak najlepiej - dlatego połączyliśmy siły. Stawiając na dwustronną letnią kampania promocyjną chcemy też zachęcić turystów indywidualnych, przyjeżdżających do Krakowa lub Sopotu, do odwiedzenia drugiego miasta - w czasie wakacji i w ciągu całego roku” - mówi Marcin Kandefer, dyrektor Wydziału Informacji, Turystyki i Promocji Miasta Krakowa.
Promocja Krakowa w Sopocie rozpoczęła się 1 lipca (piątek). Na głównym deptaku Sopotu, przy ul. Monte Casino, ustawiono przystanek multimedialny Kraków.travel, w którym turyści oraz mieszkańcy mają dostęp do informacji o Krakowie za pośrednictwem m.in strony internetowej www.krakow.travel. Przystanek emituje także muzykę w wykonaniu krakowskich artystów oraz hejnał. Z kolei sopocką plażę zdobi dmuchany zamek w barwach Miasta (imitacja Barbakanu), wokół którego przez trzy weekendy wakacji organizowane będą animacje, gry miejskie i konkursy dla plażowiczów.
Na zamknięcie kampanii w Sopocie planowany jest pokaz skoków spadochronowych na plaży w Sopocie, w wykonaniu spadochroniarzy z Wojskowego Klubu Sportowego WAWEL (20 sierpnia). Spadochroniarze będą wyposażeni w gadżety promujące Kraków – po wylądowaniu będą rozdawać plażowiczom tasiemki z logo Krakowa (które są wykorzystywane do mocowania spadochronów). Dodatkowo, Kraków promuje się na nośnikach outdoorowych (siatki w Sopocie oraz citylighty na terenie Trójmiasta). Autorem kreacji artystycznej kampanii Krakowa jest krakowska firma ART FM.
Z kolei oficjalne rozpoczęcie kampanii promocyjnej Sopotu w Krakowie zaplanowane zostało na 15 lipca (piątek). Na murach Zamku Królewskiego na Wawelu zostanie wyemitowany film z muzyką na żywo pt Subtelne tony toni (projekt artystyczny Sławka Jaskółke i Wojciecha Radtke). Film trwający ok. 30-40 min. przedstawia falujące morze utrwalone jednego dnia od wschodu do zachodu Słońca.
Ponadto od połowy lipca w najbardziej popularnych miejscach w centrum Krakowa zostanie postawiony Fotoplastykon – instalacja wykonana ze stali nierdzewnej oraz naciągniętego na nią banneru z wydrukiem. Przypomina kształtem walec o wymiarach: wysokość ok. 3 m i średnicy ok. 5m. Do środka walca będzie można zaglądać przez kilkanaście różnych wizjerów. Na każdym z nich będzie można zobaczyć inny obraz. Zewnętrzna powłoka walca będzie przedstawiała panoramę Sopotu sfotografowaną z różnych punktów. Do poszczególnych miejsc na zdjęciu przypisane będą wizjery przez które będzie można zobaczyć np. widok z okna latarni morskiej. Część wizjerów zostanie wykorzystana do przedstawienia twórczości kilku sopockich artystów.
W ramach kampanii Kraków dystrybuuje materiały promocyjne o mieście przez centra informacji turystycznych w Sopocie. W Sopocie rozwieszone zostały również wspólne flagi.
Warto przypomnieć, że to nie pierwsza tego typu współpraca obu miast. W 2008 r. Urząd Miasta Krakowa przeprowadził kampanię „Kraków porusza zmysły”, podczas której mieszkańcy Sopotu i turyści mogli w czasie rzeczywistym odbyć wirtualny spacer po krakowskim Rynku. (KF).