Radni: Łukasz Maślona, Wojciech Krzysztonek i Artur Buszek złożyli interpelacje do Prezydenta Miasta Krakowa m.in. w sprawach: wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej linii tramwajowej do Mistrzejowic, tablicy pamiątkowej prof. Władysława Bartoszewskiego, czy powstrzymania zmian w organizacji ruchu przy ulicach Bronisława Włodarczyka i Franciszka Hynka w Dzielnicy XIV.
- Powstająca na mocy partnerstwa publiczno - prywatnego inwestycja będąca IV etapem Krakowskiego Szybkiego Tramwaju budzi zaniepokojenie mieszkańców, jak i moje. Z pozyskanych z Wydziału Architektury dokumentów projektowych wyłania się wizja inwestycji niszczącej przyrodę i przestrzeń publiczną, jaką w wielu miejscach są trakty piesze wzdłuż ulic. W znakomitej większości proponuje się wprowadzenie ekranów akustycznych, a projektowane rozwiązania nie przystają do potrzeb i standardów XXI w. Dlatego też 16 krakowskich organizacji pozarządowych i inicjatyw społecznych wystosowało do Prezydenta list w sprawie zmian w projekcie złożonym w formule ZRID na początku stycznia przez upoważnione przez ZDMK osoby. Chęć wprowadzenia zmian w projekcie sugeruje również partner prywatny całego przedsięwzięcia w odpowiedzi na list otwarty organizacji społecznych – pisze radny Łukasz Maślona. Radny pyta m.in., kiedy konkretnie poznamy propozycję zmian w projekcie ze strony partnera prywatnego? Czy wobec zaistniałej sytuacji i zarzutów mieszkańców będą wyciągane konsekwencje wobec pracowników Zarządu Dróg Miasta Krakowa odpowiedzialnych za inwestycję? Czy Prezydent zobliguje dyrektora Zarządu Dróg Miasta Krakowa do rzetelnej kontroli inwestycji i właściwego sprawowania nadzoru nad inwestycją? - Apeluję ponadto o zorganizowanie spotkania, o które wnoszą mieszkańcy skupieni wokół inicjatywy „Tramwaj na Mistrzejowice”, gdyż wolą tych osób jest możliwie szybkie skorygowanie dotychczasowych planów i rozpoczęcie prac związanych z budową linii tramwajowej, której powstanie jest ważnym elementem systemu transportowego miasta Krakowa – dodaje radny. Łukasz Maślona interpeluje także w sprawie działki należącej do terenu paku Młynówka Królewska. - Na terenie parku Młynówka Królewska (róg ul. Racławickiej i al. Artura Grottgera) znajduje się działka nr 473/10 obr. K-3, która tylko częściowo wykorzystywana jest jako droga dojazdowa do posesji al. Grottgera 66. Pozostała jej część służy za parking pokryty resztkami zieleni. Ponieważ działka ta należy do Gminy Miejskiej Kraków i jest częścią parku Młynówka Królewska, czy byłaby możliwość, aby została zagospodarowana przez Zarząd Zieleni Miejskiej, z wyłączeniem fragmentu, który jest wyznaczony na drogę dojazdową? – interpeluje radny Maślona.
W sprawie tablicy upamiętniającej Honorowego Obywatela Miasta Krakowa – Władysława Bartoszewskiego – interpeluje radny Artur Buszek. - Po śmierci Władysława Bartoszewskiego w uznaniu zasług skwer u zbiegu ul. Łobzowskiej, ul. Adama Asnyka i ul. Juliana Dunajewskiego otrzymał nazwę skweru prof. Władysława Bartoszewskiego. W stulecie urodzin profesora proszę o umieszczenie płyty pamiątkowej lub innej formy upamiętniającej profesora na wyżej wymienionym skwerze jego imienia. Z taką prośba zwracali się do mnie mieszkańcy Krakowa dla których postać profesora była i wciąż jest wielkim autorytetem – interpeluje radny. Druga interpelacja radnego Buszka dotyczy wykonania wiat rowerowych. - Mógłbym z zadowoleniem przyznać, że ostatnio widać nowe wiaty rowerowe w dzielnicach. Jednak ich realizacja budzi pewne wątpliwości. Wobec tego proszę o odpowiedź na pytania: na jakiej podstawie dobierano lokalizacje usytuowania wiat rowerowych? Na jakiej gwarancji są realizowane wiaty? Czy były zgłaszane usterki w wykonawstwie i czy zostały już te prace poprawione (np. wiata w rejonie ul. Heleny 20/ ul. Aleksandry 21). Wiaty powinny być przede wszystkim użyteczne w tym stanowić ochronę przed warunkami atmosferycznymi (deszcz). Wiaty ustawione bez żadnych ścianek (jedynie zadaszenie) w lokalizacji gdzie nie ma innych barier od którejkolwiek strony (budynek, osłaniające krzewy etc.) nie spełniają swojej roli. Dlatego proszę o rozważenie montażu wiat z przynajmniej jedną ścianką boczną (na jednym dłuższym boku wiaty) lub tam gdzie to możliwe o nasadzenie dużych krzewów, które stanowiły by naturalną barierę podczas opadów).
Z prośbą o rozważenie możliwości powstrzymania zmian w organizacji ruchu przy ulicach Bronisława Włodarczyka i Franciszka Hynka w Dzielnicy XIV Czyżyny interpeluje radny Wojciech Krzysztonek.
- Od kilku tygodni zgłaszają się do mnie mieszkańcy oraz władze Dzielnicy XIV z prośbą o interwencję w tej sprawie. Według moich informacji, na polecenie Miejskiego Inżyniera Ruchu, bez konsultacji z Radą Dzielnicy XIV i mieszkańcami Czyżyn, przy wyżej wymienionych ulicach zamontowano słupki blokujące wiele miejsc parkingowych. Przypuszczam, że intencją wprowadzenia powyższych zmian była chęć poprawy bezpieczeństwa pieszych. Niemniej, wydaje mi się, że w tym kontekście lepszym rozwiązaniem byłoby np. wprowadzenie na problemowych obszarach strefy zamieszkania, co ograniczy prędkość i zapewni pierwszeństwo pieszym. W moim przekonaniu likwidowanie miejsc parkingowych w sytuacji, kiedy ich deficyt jest jedną z największych bolączek mieszkańców Krakowa, nie wydaje się być rozwiązaniem optymalnym – pisze radny Krzysztonek.