górne tło

Jak będzie wyglądać kładka na Żabińcu?

Układ, składający się z kładki, tunelu i ciągów rowerowo-pieszych, pozwoli na bezpieczne pokonanie torów kolejowych między osiedlem Żabiniec a ulicą Klemensiewicza i al. 29 Listopada. Zarząd Inwestycji Miejskich dla tego zadania uzyskał dwie decyzje o ustaleniu lokalizacji celu publicznego.

Na zlecenie zlecenie ZIM firma D.A. – Projekt Biuro Projektów Dróg, Ulic i Mostów z Krakowa, przygotowała wielobranżową i wielowariantową koncepcję kładki między osiedlem Żabiniec a al. 29 Listopada.

Niedawno w oparciu o opracowane materiały zostały wydane dwie decyzje o ustaleniu lokalizacji celu publicznego (ULICP) dla tego zadania: dla terenów kolejowych przez Wojewodę Małopolskiego, a dla pozostałych działek – przez Prezydenta Miasta Krakowa. Obie decyzje są ostateczne, więc w oparciu o nie będzie można prowadzić dalsze przygotowania do budowy.

– Chcemy w przyszłym roku ogłosić i rozstrzygnąć przetarg na opracowanie projektu budowlanego wraz z uzyskaniem pozwolenia na budowę. W 2022 roku chcemy mieć zezwolenie na realizację robót budowlanych – informuje Łukasz Szewczyk, dyrektor ZIM w Krakowie. W projekcie budżetu i Wieloletniej Prognozy Finansowej na to zadanie zaplanowano kwotę 1,7 mln zł.

W przypadku tego zadania konieczne będzie dokonanie wykupów działek. Zgodnie z obowiązującym prawem, inwestycja nie może być bowiem realizowana na podstawie tzw. specustawy, dzięki której po uzyskaniu decyzji ZRID inwestor staje się z mocy prawa właścicielem terenu, przez który przebiega inwestycja.

Połączenie pieszo-rowerowe między Żabińcem a al. 29 Listopada

Wariant połączenia pieszo-rowerowego między Żabińcem a al. 29 Listopada, dla którego uzyskano ostateczne decyzje ULICP, obejmuje realizację kładki jednoprzęsłowej nad łącznicą kolejową zlokalizowaną po stronie południowo-zachodniej Uniwersytetu Rolniczego oraz przejścia tunelowego pod linią kolejową nr 8.

Dojście do kładki od strony ul. Klemensiewicza zaprojektowano jako ciąg pieszo-rowerowy o szerokości 4 m. Przez tereny ogródków działkowych również zaprojektowano wspólny ciąg pieszo-rowerowy o szerokości 4 m, który od strony ul. Żabiniec dołączono do istniejącego chodnika. Rozwiązania projektowe są przystosowane dla osób ze szczególnymi potrzebami ruchowymi. W przypadku przekroczenia wartości 5 proc. pochylenia podłużnego, zaprojektowano układ pochylni i spoczników.

Łącznie cały ciąg pieszo-rowerowy będzie miał ok. 400 metrów.