Od poniedziałku, 16 marca respektując wytyczne rządu sformułowane w specustawie dotyczącej zapobiegania i zwalczania choroby COVID-19 oraz związane z ogłoszeniem stanu epidemicznego Poczta Polska wprowadziła zmiany w świadczonych usługach. Dotyczą one przede wszystkim podniesienia reżimu sanitarnego, skrócenia czasu przyjmowania klientów i zawieszenia niektórych usług.
W związku z zawieszeniem transportu lotniczego Poczta Polska wstrzymała przyjęcia przesyłek do innych krajów.
Szczegółowe informacje zostaną umieszczone na drzwiach wejściowych do placówek pocztowych.
Mając na uwadze bezpieczeństwo klientów i pracowników w placówkach zostały już wprowadzone tzw. strefy ochronne w bezpośredniej obsłudze klienta. Osoby wchodzące do placówki proszone są o zachowanie odległości około 1,5 metra podczas oczekiwania na obsługę i pozostawanie za znajdującą się na podłodze taśmą także w trakcie obsługi. Bliżej do pracownika klienci powinni podchodzić jedynie w celu okazania dokumentów i innych niezbędnych czynności, na wyraźną prośbę pracownika poczty.
Poczta Polska nie zmienia zasad wypłaty przekazów rentowo-emerytalnych.
Dla osób objętych kwarantanną, a pobierających te świadczenia zostaną wdrożone szczególne procedury, spółka jest w kontakcie z regionalnymi inspektorami sanitarnymi w tym zakresie.
Płyny dezynfekcyjne i rękawiczki oraz dodatkowe środki dla pracowników zostały już zakupione, aktualnie trwa ich dystrybucja, aby w poniedziałek trafiły do wszystkich pracowników mających kontakt z klientami.