górne tło

Jak szlifować talent w szkole?

Poszukiwanie systemowych rozwiązań w obszarze pracy z uczniem zdolnym – taki cel postawiły przed sobą Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 53 oraz Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 2, które razem zorganizowały debatę poświęconą wykrywaniu i rozwijaniu uczniowskich talentów. Spotkanie z udziałem przedstawicieli szkół partnerskich z Estonii, Turcji, Litwy i Hiszpanii odbyło się 26 marca w Urzędzie Miasta Krakowa.

Wzięli w nim udział także przedstawiciele Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej nr 2 wraz z dyrektor Małgorzatą Słomką, dyrektorzy zaprzyjaźnionych szkół pracujący w sieci współpracy powołanej przy tej poradni, dr Jolanta Pułka z Krakowskiej Akademii im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego oraz nauczyciele i specjaliści z Zespołu Szkół Ogólnokształcących nr 53.

– Naszym celem było pochylenie się nad uczniem zdolnym, poszerzenie wiedzy na temat znajdowania takich uczniów w klasie oraz podzielenie się modelowe rozwiązaniami w obszarze pracy dydaktycznej – mówi Iwona Jabłonka, dyrektor Zespołu Szkół Ogólnokształcących nr 53.

Debata wpisała się w działania, które szkoła podejmuje w ramach projektu „Erasmus + „Gifted & talented educational support”. Przedstawiciele szkół partnerskich „Erasmus +”  zaprezentowali systemy pracy z uczniem zdolnym w swoich krajach. Dr Jolanta Pułka  opowiedziała o  fińskim systemie edukacji  jako inspiracji dla polskiej  szkoły, a psycholog Katarzyna Owsiany przedstawiła sylwetkę ucznia zdolnego wraz z jego mocnymi i słabymi stronami funkcjonowania. Podczas forum dobrych praktyk nauczyciele opowiedzieli o  doświadczeniach w pracy z wykorzystaniem założeń teorii inteligencji wielorakich H. Gardnera, Dziecięcej Matematyki prof. Edyty Gruszczyk-Kolczyńskiej.