górne tło

Kraków dookoła świata

Kraków, aktualności, biznes, kultura i kamery internetowe to najczęściej wyszukiwane hasła w Miejskiej Platformie Internetowej www.krakow.pl . Według danych Instytutu Monitorowania Mediów (IMM), we wrześniu w prasie, internecie, radiu, telewizji oraz w mediach społecznościowych na temat Krakowa ukazało się ponad 16599 publikacji.

Miejska strona www.krakow.pl we wrześniu była odwiedzana 1.053,784 razy. Pięć miast, w których najczęściej wybierano stronę Krakowa to:

1. Warszawa (13,5 %),
2. Katowice (3,1%),
3. Łódź (3%),
4. Wrocław (2,5%),
5. Poznań (1,8 %).

Średni czas pobytu internauty na stronie to 5 minut i 43 sekundy. Informacji o Krakowie szukają nie tylko Polacy. Adres www.krakow.pl najczęściej wybierany jest w:

1. Wielkiej Brytanii (16%),
2. Niemczech (15,5%),
3. Stanach Zjednoczonych (14,6%),
4. Włochy (5,4 %),
5. Francja (4,5%).

Zdarzają się również tak egzotyczne kraje, jak Australia, Chiny, Kenia, Turcja czy Trynidad i Tobago położone u północnych brzegów Ameryki Południowej.

Internauci najczęściej przeglądają aktualności w języku polskim i angielskim, poszukują informacji o wydarzeniach kulturalnych a także biznesowych.

Dużym powodzeniem, niezmiennie cieszą się kamery internetowe umieszczone w różnych punktach miasta. Średnio, miesięcznie widok z jednej kamery ogląda 2 500 internautów.

O Krakowie informowała głównie prasa. Niemal 75% (12461 publikacji), stanowiły artykuły informacyjne, na drugiej pozycji znalazły się publikacje z dziedziny finansów i ubezpieczenia, na trzecim kultura i rozrywka.

Ponad połowa (8400 artykułów) ukazujących się informacji na temat naszego miasta miała zasięg ogólnokrajowy, pozostała część to media regionalne (7344), lokalne (843) i zagraniczne (22).  We wrześniu na łamach mediów anglojęzycznych ukazały się 22 artykuły o Krakowie. (WAŚ/JT)