Dzielnice rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki
Komunikat archiwalny

Warianty przebudowy i rozbudowy al. Modrzewiowej – ostatni dzień zgłaszania uwag

Zarząd Dróg Miasta Krakowa ma w planach rozbudowę i przebudowę al. Modrzewiowej na odcinku od wjazdu do Krakowskiego Centrum Rehabilitacji do ul. Jeleniowej. Obecnie biuro projektowe opracowuje koncepcję inwestycji – przygotowane zostały trzy warianty. Do dziś, 11 października, można zgłaszać swoje uwagi.

Fot. Zarząd Dróg Miasta Krakowa

Dokumentacja dostępna jest w miejskim serwisie Inwestycje w Krakowie. Można tam do 11 października zgłaszać uwagi do planowanej inwestycji za pomocą specjalnego formularza.

Opisy wariantów

  • Wariant I
    Wariant zakłada zwężenie jezdni do 6,5 m, uwzględniające możliwość dojazdu autobusu dla obsługi Jurajskiego Centrum Edukacji Przyrodniczej EkoMałopolska. Skorygowano geometrię zjazdu dla obsługi planowanego Centrum (możliwość nawracania dla autobusu o długości do 15 m). W rejonie ul. Jeleniowej skorygowano geometrię jezdni, aby była możliwość mijania się na łuku drogi śmieciarki z pojazdem dostawczym. Poszerzono wlot ul. Świerkowej do 5 m. Zaprojektowano również zatokę postojową dla autobusu (o szerokości 3 m) oraz zatokę dla pojazdów osobowych (o szer. 2,5 m na 11 miejsc postojowych, wyznaczono dodatkowo jedno miejsce dla osoby z niepełnosprawnością o szer. 3,6 m). Zaprojektowano obustronne chodniki o szerokości od 1,7 m do 2,5 m (nawierzchnia z kostki brukowej betonowej bezfazowej typu Behaton). Zaprojektowano krawężniki kamienne 20/30 cm wraz ze ściekiem przykrawężnikowym z dwóch rzędów kostki brukowej betonowej typu Holland. Przewidziano przebudowę zjazdów do przylegającej zabudowy (nawierzchnia z kostki brukowej betonowej bezfazowej typu Behaton). W ciągu chodników, na odcinkach przekraczających 6 proc. spadku podłużnego, zaprojektowano barierki.
  • Wariant II
    Wariant ten, poza rozwiązaniami zaproponowanymi w wariancie I, zakłada dodatkowy element uspokojenia ruchu na ul. Jeleniowej w postaci wyniesionego i doświetlonego przejścia dla pieszych.
  • Wariant III
    Wariant ten zakłada dodatkowo wykonanie pasa postojowego, ograniczonego prefabrykowanymi elementami, demontowanymi w razie konieczności zapewnienia przejezdności dla pojazdów komunikacji miejskiej.

Dalsze kroki

Jeśli w budżecie miasta Krakowa zarezerwowane zostaną odpowiednie środki finansowe, możliwe będą kolejne prace. W dalszym etapie opracowana zostanie dokumentacja projektowa, a na jej bazie wykonane zostaną prace w terenie.

pokaż metkę
Osoba publikująca: Tomasz Róg
Podmiot publikujący: Wydział Komunikacji Społecznej
Data publikacji: 2023-09-27
Data aktualizacji: 2023-10-11
Powrót

Zobacz także

Znajdź