Warianty przebudowy i rozbudowy al. Modrzewiowej – ostatni dzień zgłaszania uwag
Zarząd Dróg Miasta Krakowa ma w planach rozbudowę i przebudowę al. Modrzewiowej na odcinku od wjazdu do Krakowskiego Centrum Rehabilitacji do ul. Jeleniowej. Obecnie biuro projektowe opracowuje koncepcję inwestycji – przygotowane zostały trzy warianty. Do dziś, 11 października, można zgłaszać swoje uwagi.

Dokumentacja dostępna jest w miejskim serwisie Inwestycje w Krakowie. Można tam do 11 października zgłaszać uwagi do planowanej inwestycji za pomocą specjalnego formularza.
Opisy wariantów
- Wariant I
Wariant zakłada zwężenie jezdni do 6,5 m, uwzględniające możliwość dojazdu autobusu dla obsługi Jurajskiego Centrum Edukacji Przyrodniczej EkoMałopolska. Skorygowano geometrię zjazdu dla obsługi planowanego Centrum (możliwość nawracania dla autobusu o długości do 15 m). W rejonie ul. Jeleniowej skorygowano geometrię jezdni, aby była możliwość mijania się na łuku drogi śmieciarki z pojazdem dostawczym. Poszerzono wlot ul. Świerkowej do 5 m. Zaprojektowano również zatokę postojową dla autobusu (o szerokości 3 m) oraz zatokę dla pojazdów osobowych (o szer. 2,5 m na 11 miejsc postojowych, wyznaczono dodatkowo jedno miejsce dla osoby z niepełnosprawnością o szer. 3,6 m). Zaprojektowano obustronne chodniki o szerokości od 1,7 m do 2,5 m (nawierzchnia z kostki brukowej betonowej bezfazowej typu Behaton). Zaprojektowano krawężniki kamienne 20/30 cm wraz ze ściekiem przykrawężnikowym z dwóch rzędów kostki brukowej betonowej typu Holland. Przewidziano przebudowę zjazdów do przylegającej zabudowy (nawierzchnia z kostki brukowej betonowej bezfazowej typu Behaton). W ciągu chodników, na odcinkach przekraczających 6 proc. spadku podłużnego, zaprojektowano barierki. - Wariant II
Wariant ten, poza rozwiązaniami zaproponowanymi w wariancie I, zakłada dodatkowy element uspokojenia ruchu na ul. Jeleniowej w postaci wyniesionego i doświetlonego przejścia dla pieszych. - Wariant III
Wariant ten zakłada dodatkowo wykonanie pasa postojowego, ograniczonego prefabrykowanymi elementami, demontowanymi w razie konieczności zapewnienia przejezdności dla pojazdów komunikacji miejskiej.
Dalsze kroki
Jeśli w budżecie miasta Krakowa zarezerwowane zostaną odpowiednie środki finansowe, możliwe będą kolejne prace. W dalszym etapie opracowana zostanie dokumentacja projektowa, a na jej bazie wykonane zostaną prace w terenie.