Koordynator do spraw dostępności w krakowskim Magistracie

Prezydent Miasta Krakowa, Jacek Majchrowski, wyznaczył Koordynatora ds. dostępności dla Urzędu Miasta Krakowa. Funkcję będzie pełnił Pan Bogdan Dąsal, Pełnomocnik Prezydenta Miasta Krakowa ds. Osób z Niepełnosprawnościami. 

Koordynator do spraw dostępności w krakowskim Magistracie
Fot. Wiesław Majka

Podstawa prawna

Wyznaczenie koordynatora ds. dostępności dla UMK było realizacją obowiązku nałożonego na wszystkie podmioty publiczne przez ustawę o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, która weszła w życie 20 września ubiegłego roku.

Zadania koordynatora ds. dostępności

Zgodnie z zapisami ustawy, do zadań koordynatora ds. dostępności będzie należało:

  • wspieranie osób ze szczególnymi potrzebami w dostępie do usług świadczonych przez Urząd Miasta Krakowa i miejskie jednostki organizacyjne;
  • przygotowanie i koordynacją wdrożenia planu działania na rzecz poprawy zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami przez Urząd Miasta Krakowa i miejskie jednostki organizacyjne;
  • monitorowaniem działalności Urzędu Miasta Krakowa i miejskich jednostek organizacyjnych w zakresie zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami. 

Koordynator ds. dostępności będzie łączył nowe zadania z dotychczasowymi obowiązkami Pełnomocnika ds. Osób z Niepełnosprawnościami, działając - tak jak do tej pory - w strukturze Wydziału Polityki Społecznej i Zdrowia Urzędu Miasta Krakowa.

Dane kontaktowe

Koordynator ds. dostępności Urzędu Miasta Krakowa - Bogdan Dąsal

adres do korespondencji: ul. Dekerta 24, 30-703 Kraków

telefon: 12 616 5007, 504 188 394

e-mail: Bogdan.Dasal@um.krakow.pl

 

PDF Zarządzenie Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 05.06.2020 r. w sprawie wyznaczenia osoby pełniącej funkcję Koordynatora ds. dostępności

PDF Ustawa o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami

 

pokaż metkę
Autor: Anna Sikierska
Osoba publikująca: Anna Sikierska-Lohner
Podmiot publikujący: Bez barier
Zobacz także