Koordynator do spraw dostępności w krakowskim Magistracie
Prezydent Miasta Krakowa, Jacek Majchrowski, wyznaczył Koordynatora ds. dostępności dla Urzędu Miasta Krakowa. Funkcję będzie pełnił Pan Bogdan Dąsal, Pełnomocnik Prezydenta Miasta Krakowa ds. Osób z Niepełnosprawnościami.
Podstawa prawna
Wyznaczenie koordynatora ds. dostępności dla UMK było realizacją obowiązku nałożonego na wszystkie podmioty publiczne przez ustawę o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, która weszła w życie 20 września ubiegłego roku.
Zadania koordynatora ds. dostępności
Zgodnie z zapisami ustawy, do zadań koordynatora ds. dostępności będzie należało:
- wspieranie osób ze szczególnymi potrzebami w dostępie do usług świadczonych przez Urząd Miasta Krakowa i miejskie jednostki organizacyjne;
- przygotowanie i koordynacją wdrożenia planu działania na rzecz poprawy zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami przez Urząd Miasta Krakowa i miejskie jednostki organizacyjne;
- monitorowaniem działalności Urzędu Miasta Krakowa i miejskich jednostek organizacyjnych w zakresie zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
Koordynator ds. dostępności będzie łączył nowe zadania z dotychczasowymi obowiązkami Pełnomocnika ds. Osób z Niepełnosprawnościami, działając - tak jak do tej pory - w strukturze Wydziału Polityki Społecznej i Zdrowia Urzędu Miasta Krakowa.
Dane kontaktowe
Koordynator ds. dostępności Urzędu Miasta Krakowa - Bogdan Dąsal
adres do korespondencji: ul. Dekerta 24, 30-703 Kraków
telefon: 12 616 5007, 504 188 394
e-mail: Bogdan.Dasal@um.krakow.pl
Ustawa o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami