Nauka i edukacja rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki

„Koduj z gigantami” znów w Krakowie!

Trwają zapisy do 12. edycji ogólnopolskich warsztatów z programowania dla dzieci i młodzieży pod hasłem „Koduj z gigantami”. Tegorocznym hasłem przewodnim wydarzenia jest „Retroprogramowanie”.

Koduj z gigantami
Fot. materiały prasowe

„Dzięki wykorzystaniu wielu nowoczesnych środowisk programowania spróbujemy połączyć ze sobą świat dzieci i świat rodziców, które mimo tego, że na co dzień wydają się być bardzo bliskie siebie, to często przez brak czasu czy zrozumienia bardzo mocno się od siebie oddalają. Środowiska takie jak Minecraft Education Edition, Scratch, Visual Studio zabiorą dzieci w podróż do przeszłości – do świata gier komputerowych rodziców. Ucząc się skryptów i podstaw programowania dowiedzą się jak nadać starym grom i programom nowe życie. Stworzenie własnej strony internetowej? Zaprojektowanie gry komputerowej lub samodzielnego programu? Wszystko jest możliwe podczas akcji „Koduj z Gigantami”. Dla uczestników warsztatów będzie to zatem okazja, aby postawić pierwsze kroki w programowaniu, ale też poznać gry, którymi zachwycali się ich rodzice oraz dowiedzieć się wiele ciekawostek o technologiach, w jakich były tworzone. Rodzice natomiast będą mogli wybrać się w sentymentalną podróż i przypomnieć sobie tytuły ulubionych rozgrywek” – zachęcają organizatorzy.

Warsztaty, które odbędą się online oraz stacjonarnie, przeznaczone są dla dzieci i młodzieży w wieku od 7 do 19 lat. Zapisy wciąż trwają. Formularz jest dostępny na stronie internetowej giganciprogramowania.edu.pl.

Terminy zajęć stacjonarnych w Krakowie:

  • 11 i 18 lutego – ul. Kobierzyńska 100
  • 11 i 19 lutego – ul. Bronowicka 38
  • 12 i 18 lutego – ul. Lubicz 3.

Podczas warsztatów zostaną wykorzystane następujące środowiska i programy:

  • Scratch – podstawowe środowisko, które pozwala wprowadzić najmłodszych w świat programowania
  • Minecraft Education Edition – możliwość kodowania Minecrafta przy pomocy blokowych języków programowania
  • App Inventor – pozwala na tworzenie aplikacji i gier na urządzenia mobilne
  • C# – jeden z najbardziej zaawansowanych i najczęściej używanych języków programowania
  • Python – język programowania, który pozwala tworzyć gry, aplikacje oraz programy
  • C++ – zaawansowany język programowania powszechnie wykorzystywany w branży IT.

Wydarzenie zostało objęte honorowym patronatem prezydenta Krakowa.

 

pokaż metkę
Osoba publikująca: Marcin Drobisz
Podmiot publikujący: Wydział Komunikacji Społecznej
Data publikacji: 2023-01-24
Data aktualizacji: 2023-02-03
Powrót

Zobacz także

Znajdź