Komunikacja rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki
Komunikat archiwalny

Nowe ułatwienia dla pasażerów komunikacji miejskiej

Pasażerowie mają coraz mniej powodów, aby odwiedzać Punkty Sprzedaży Biletów. Wszystko dzięki wprowadzeniu przez MPK SA w Krakowie nowych funkcji na stronie elektronicznego konta pasażera, które jest dostępne pod adresem ekp.mpk.krakow.pl.

Fot. Zarząd Transportu Publicznego w Krakowie

Od 21 grudnia pasażerowie nie muszą już wysyłać do MPK e-maili z prośbą o przesłanie faktury za kupowane bilety. Mogą ją samodzielnie pobrać w serwisie eKP. Taka możliwość będzie dotyczyć biletów okresowych kupowanych w okresie ostatnich trzech miesięcy. Faktury będzie można pobierać także na firmę, pod warunkiem posiadania konta w eKP.

Kolejne udogodnienie na pewno spodoba się pasażerom, którzy kupują bilety okresowe na jedną linię. Od teraz nie trzeba już przychodzić do PSB, aby na tym bilecie zmienić numer linii. Będą to mogli samodzielnie zrobić na portalu eKP (warunkiem jest brak zapisanego biletu na karcie plastikowej).

Równie istotna dla wielu pasażerów będzie także możliwość zmiany nośnika, na którym kupują bilety. Portal eKP daje bowiem możliwość samodzielnej zmiany tego nośnika z aplikacji na kartę plastikową lub odwrotnie (zmiana nie będzie możliwa, jeżeli bilet będzie fizycznie zapisany na karcie plastikowej). W przypadku osób, które są zameldowane w Krakowie i płacą tu podatki zmiana jest możliwa między nośnikami biletu wskazanymi we wniosku o przyznanie statusu mieszkańca, a więc z aplikacji mKK na plastikową Kartą Krakowską lub odwrotnie.

Użytkownicy eKP zyskali także dostęp do historii zakupu wszystkich swoich biletów okresowych zapisanych na każdym z nośników, zarówno elektronicznych jak i kartach plastikowych. Dotyczy to m.in. zakupu, płatności, zapisywania biletu w automacie, zwrotu, zmiany linii, przenoszenia na inny nośnik, zwrotów środków płatniczych.

Przypominamy, że dzięki eKP pasażer sam może zwrócić bilet okresowy przy zachowaniu obowiązujących zasad (zwrot biletu okresowego jest możliwy na 16 dni przed końcem jego ważności).

Serwis eKP pełni funkcję swego rodzaju „centrum dowodzenia” dla pasażera. Jest dostępny poprzez stronę internetową i jego zadaniem jest zebranie w jednym miejscu wszystkiego, czego może potrzebować pasażer do obsługi swoich nośników biletów okresowych oraz przeszłych, aktualnych i przyszłych biletów okresowych.

 

pokaż metkę
Osoba publikująca: Tomasz Róg
Podmiot publikujący: Wydział Komunikacji Społecznej
Data publikacji: 2022-12-22
Data aktualizacji: 2022-12-29
Powrót

Zobacz także

Znajdź